شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
ظرفيت‌هاي «دوستي» در بررسي‌هاي نظريه‌پردازان

دوستي مفهومي است كه از يونان باستان تاكنون توجه بسياري از متفكران را جلب كرده و آنان را به نظريه‌پردازي درباره آن واداشته است. گردآورنده و مترجم كتاب «دوستي: چند رويكرد به يك مفهوم» چرايي اين امر را جست‌وجو مي‌كند.\

دكتر مالك حسيني، گردآورنده و مترجم كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر را كتاب كوچكي معرفي كرد كه روش نگارش و بررسي‌هايش شبيه يكي ديگر از آثارش با عنوان «حكمت: چند رويكرد به يك مفهوم» است.

وي افزود: اين كتاب چند مقاله درباره دوستي را شامل مي‌شود كه هر يك از آنها اين موضوع را از زاويه‌اي جداگانه نظير دين، تاريخ، فلسفه، اخلاق و روانشناسي بررسي كرده‌اند.

حسيني يادآور شد: اين مقالات از منابع مختلفي گردآوري شده‌اند و نويسندگان آنها متفاوت‌اند و دايره‌المعارف‌ها مهم‌ترين منبع حسيني در تدوين اين كتاب به شمار مي‌آيند.

وي با اشاره به اهميت مفهوم دوستي در طول تاريخ و در نزد انديشمنداني نظير ارسطو گفت: به دليل همين اهميت به تدوين اين كتاب اقدام كردم.

حسيني ادامه داد: در اين كتاب مي‌كوشم تا دريابم دوستي چه ظرفيت‌هايي دارد كه تا از يونان باستان تاكنون مورد توجه متفكران در حوزه‌هاي مختلفي نظير دين، اخلاق، فلسفه و روانشناسي بوده است.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات در پايان گفت: مقالات اين كتاب محتوايي آكادميك دارند، اما با اين وجود، جذابيت‌هاي موضوع دوستي ممكن است افراد غيرمتخصص علاقه‌مند را نيز جذب كند.

كتاب «دوستي: چند رويكرد به يك مفهوم» كه مراحل پاياني آماده‌سازي را مي‌گذراند، از سوي انتشارات هرمس منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط