شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
استقبال از نمايشگاه كتاب لاهور

بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب لاهور كه با حضور «شهباز شريف» سروزير ايالت پنجاب روز 7 آوريل (18 فروردين) افتتاح شده، با استقبال مردم پاكستان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت خبري نيوز اينترنشنال، «شهباز شريف» در مراسم افتتاحيه، كتاب را گنجينه دانش دانست و گفت:دولت پنجاب بايد كتابخواني و مطالعه را نهادينه كند. وي با تقدير از حضور ناشران بين المللي،اين عمل را راهي براي سيراب كردن دانشجويان و مردم تشنه دانش دانست. 

در اين رويداد فرهنگي كه تا يازدهم همين ماه ادامه دارد، 165 غرفه‌دار داخلي وخارجي از كشورهاي هندوستان، انگلستان، آمريكا، آلمان و... حضور دارند.كانون توجه اين نمايشگاه بر فناوري و تحصيلات تكميلي است و كتاب هاي مختلفي در زمينه رايانه، اطلاعات تكنولوژي، مهندسي، مديريت بازرگاني، علوم پزشكي و كشاورزي از كشورهاي مختلف عرضه شده تا مردم پاكستان با آخرين فن‌آوري‌هاي روز آشنا شوند. 

البته كتاب‌هايي درباره حقوق، ادبيات كشورهاي مختلف و ادبيات كودكان نيز از نظر دور نمانده و با ارائه اين گروه از كتاب‌ها تلاش شده تا بخش ديگري از مردم نيز جذب نمايشگاه كتاب شوند. 

براي تشويق كودكان و نوجوانان به كتاب و كتابخواني، غرفه ويژه‌اي نيز به لوازم التحرير و كتاب‌ها و لوازم كمك آموزشي تعلق گرفته و اين وسايل با تخفيف ويژه در اختيار آنها قرار مي‌گيرد. 

بازديدكنندگان با ابراز رضايت از نحوه برگزاري اين نمايشگاه، آن را فرصتي مناسب براي ارتقاي وضعيت مطالعه مردم پاكستان مي‌دانند. به اعتقاد آنان با برگزاري اين نمايشگاه، هزاران جلد كتاب در يكجا جمع شده و مردم از هر قشر مي‌توانند سفري به جهان ادبي كشورهاي مختلف داشته و با اين رويداد ارتباط برقرار كنند. 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها