شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
اشك‌هاي خرگوش كتاب‌هاي كودك براي مردم ژاپن

تصويري جديد از «می فی» خرگوش مشهور كتاب‌هاي كودك منتشر شده كه در حال اشك ريختن براي مردم حادثه ديده ژاپن است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از كتابك،«می فی» دختر کوچولوی خرگوشی است كه ديك برونا تصويرگر هلندي آن ‌را خلق كرده و سال‌ها در ژاپن، محبوب کودکان بوده است.

اكنون  دیک برونا، تصویرگری که می فی را آفریده، یک تصویر تازه از او  کشیده و آن را به کودکان ژاپنی تقدیم کرده است. در این تصویر، 
می فی برای اندوه کودکان ژاپنی اشک می‌ریزد. ژاپن یکی از نخستین کشورهایی است که کتاب‌های می فی در آن ترجمه شد و در دسترس کودکان قرار گرفت.

دیک برونا، تصویرگر هلندی کتاب‌های کودکان که شهرت جهانی دارد، درباره این تصویر به رادیو هلند گفت: «این کار کوچکی بود که من می‌توانستم انجام دهم. من بارها از ژاپن دیدن کرده‌ام و افراد زیادی را آن‌جا می‌شناسم. دیدن آنچه در ژاپن اتفاق افتاده برای من شوک بود.»

نام اصلی این خرگوش نینچه است اما در کشورهای مختلف به نام می فی مشهور شده و دهه‌های بسیار کودکان را به خود علاقه‌مند کرده است. برونا در مجموع سی داستان تصویری برای می فی نوشت و طراحی کرد. این داستان‌ها در کتاب‌هایی با اندازه کوچک چاپ شدند. می فی به چهل زبان زنده دنیا ترجمه شد و ۸۵ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروش رفت و جایزه‌های بسیاری را هم برای آفریننده‌اش به ارمغان آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها