سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
عبرت‌هايي براي جلوگيري از وقوع عاشورایی دیگر

نويسنده كتاب «عبرت‌های عاشورا» مي‌كوشد نكات پندآموز اين واقعه را به مخاطبان ارايه كند و با اعلام هشدار، از احتمال وقوع عاشورایی دیگر جلوگيري كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)، هدف نوشتار حاضر تبیین علمی و تاریخی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عبرت‌های عاشورا، آگاهی دادن به مومنان برای عبرت گرفتن از اين حادثه و هشدار به خواص برای بهتر انجام دادن وظایف و جلوگیری از احتمال وقوع عاشورایی دیگر است. 

در این نوشتار که بر اساس روش تحقیق تاریخی و در قالب توصیفی تحلیلی نگارش یافته، سعی شده است حوادث عبرت‌آموز و زمینه‌ساز پیدایش واقعه عاشورا و همچنین رخدادهای عبرت‌انگیز در جريان اين واقعه با جست‌وجو در اسناد و مدارک دست اول تاریخی و با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب بررسی شوند. 

اين كتاب سه فصل را شامل مي‌شود که فصل نخست به کلیات و مفاهیم اختصاص دارد. در فصل دوم که بدنه اصلی این پژوهش را تشکیل می‌دهد، عوامل زمینه‌ساز حادثه عاشورا بررسي شده‌اند. فصل سوم نيز به بررسی برخی رخدادهای عبرت‌آموز در جريان عاشورا مي‌پردازد.  

در پایان این کتاب و در بخش تلخیص آن آمده است: «با توجه به قانون‌مند بودن جامعه و تاریخ و تکرارپذیری حوادث تاریخی در شرایط مشابه، که آیات قرآن نیز مؤید آن است، می‌توان از حوادث تاریخی از جمله عاشورا عبرت آموخت.»

چاپ چهارم کتاب «عبرت‌های عاشورا» نوشته محمد موسی‌نوری در شمارگان 5000 نسخه، ‌237 صفحه و بهاي 30000 ريال از سوی انتشارات موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط