سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
مدیرواقفی: هدفم شناساندن ادبیات ترکیه است

«عکاس‌خانه‌های آدم‌های خوشبخت» نوشته سید مهدی مدیرواقفی به همراه کتاب گویای این اثر، فردا، 18 اردیبهشت در غرفه نشر افراز در نمایشگاه کتاب با حضور داریوش ارجمند و جمعی از هنرمندان رونمایی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این مراسم  داریوش ارجمند، ناصر ممدوح، فرزاد حسنی و لیلا بلوکات حضور خواهند داشت.

مدیرواقفی درباره این کتاب به «ایبنا» گفت: در این کتاب از 9 نویسنده ترکیه‌ای 10 داستان را انتخاب کرده‌ام تا مخاطبان ما بیشتر با این نویسندگان آشنا شوند. 

مدیرواقفی درباره نویسندگان و داستان‌های این کتاب توضیح داد: از «ضیا عثمان سابا» داستان «عکاس‌خانه‌های آدم‌های خوشبخت»، از ندیم گورسول داستان «بازگشت»، از اورهان کمال داستان «دو و نیم»، از «نزیهه مریچ» داستان «زن سبددار»، از «ممدوح شوکت اسندال» داستان «مفت خور»، از «وسعت اورهان بنر» داستان «حوا»، از «اوکتای آکبال داستان «کشتن یه گربه»، از «عمر سیف‌الدین» داستان اولین جنایت و از «سائیک آباسی‌یانیک» دو داستان «هیشت! هیشت!» و «سر حوض» در این کتاب آمده است. در هر بخش این کتاب نیز یک بیوگرافی کوتاه از هر نویسنده آمده است. 

وی در ادامه به کتاب صوتی این اثر هم اشاره کرد و افزود: بخش‌های این کتاب با صدای فرهاد آییش، داریوش ارجمند، داریوش اسدزاده، زیبا بروفه، لیلا بلوکات، رضا بهبودی، فرزادحسنی، محمد عباسی، فاطمه ودرزی و ناصر ممدوح در یک لوح فشرده خوانده شده است.

مدیر واقفی توضیح داد: کتاب گویای این اثر به صورت جداگانه از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته است و حتی می‌تواند به صورت جداگانه منتشر شود. آهنگساز این اثر علیرضا صنیعی طهرانی است.

طهرانی نیز درباره این کتاب نیز گفت: این اثر از 10 بخش تشکیل شده و از همه نوع ساز، بادی، زهی و کوبه‌ای و آرشه‌ای در تنظیم این اثر استفاده شده است.

این آهنگساز در پایان گفت: فضای فرهنگی و هنری ما از برخی جهات به کشور ترکیه نزدیک است و من از این دسته مشترکات نیز در این ساخته‌ها بهره برده‌‌ام.

کتاب «عکاس‌خانه‌های آدم‌های خوشبخت» در 88 صفحه، با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه و بهای چهار هزار و 400 تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها