اما و اگرهاي متمركز شدن آزمون دكتراي كتابداري/7
خلاقيت و تحقيق، معيار اصلي گزينش دانشجوي دكتراي كتابداري باشد
عضو هيات علمي گروه كتابداري دانشگاه شاهد گفت: بايد در طراحي پرسشها و مصاحبههای علمي آزمون دكتراي كتابداري به خلاقيت و دانش پژوهشي دانشجويان توجه خاص شود./
وی افزود: در برپايي آزمون دكتراي كتابداري به صورت متمركز بايد تمام گروههاي داراي اين مقطع تحصيلي مشاركت جدي داشته باشند. در غير اين صورت برپايي آزمون جامع از سوي سازمان سنجش آموزش كشور با پرسشهاي طراحي شده توسط كارشناسان و اعضاي هيات علمي محدود موثر نخواهد بود.
نوروزی چاکلی خاطرنشان كرد: گروههاي آموزشي دانشگاههاي داراي دكتراي كتابداري بايد در تمام مراحل طراحي پرسشها، مصاحبه علمي و تصحيح اوراق مشاركت كنند. بهتر است، مجموعه استادان باسابقه تدريس در مقطع دكترا مجموعه پرسشهاي آزمون را طراحي كنند. آزمون دكترا بايد به صورت تشريحي برپا شود و در مصاحبه علمي نيز شاخصهايي چون ارايه مقاله، چاپ كتاب و سابقه تدريس داراي امتياز خاص باشند. در مجموع، برپايي آزمون متمركز دكتراي كتابداري با رعايت اصول علمي و دقيق بياشكال است.
نوروزي افزود: انتخاب دانشجوي مقطع دكترا بايد با در نظر گرفتن چشمانداز اين رشته و اهداف آموزش و پژوهش كتابداري انجام شود.
نظر شما