یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷
بزرگترين نمايشگاه كتاب شناور جهان به بندر صلاله عمان رسيد

روز گذشته (شنبه 8 ژانويه) نمايشگاه كتاب كشتي "لوگوس هوپ" در شهر ساحلی صلاله در كشور عمان گشايش يافت. اين كشتی بزرگترين نمايشگاه كتاب شناور در جهان لقب گرفته است._

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاری كويت، در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كاپيتان "لوگوس هوپ درك" در سخنان خود ضمن ابراز تشكر ازهمه فعالان در برگزاری اين نمايشگاه، هدف آن را نشر فرهنگ و نزديك شدن ملت‌های جهان اعلام داشت و افزود اين كشتی 400 داوطلب دارد كه از 50 مليت مختلف گردهم آمده‌اند و در واقع جامعه ای كوچك متشكل از ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است.

وی با اشاره به اين نمايشگاه گفت: كشتي لوگوس هوپ با برگزاري اين نمايشگاه مسئوليت مهمي را در مسير نشر و گسترش فرهنگ و دانش و تقويت تبادل فرهنگي و تفاهم بين ملت‌ها ايفا مي‌كند و اين نمايشگاه بزرگترين نمايشگاه كتاب شناور در جهان است كه در آن كتاب‌های آموزشي و خانوادگي عرضه مي‌شود.

در همين راستا، مدير كل اداره گردشگري شهر صلاله عمان خالد بن مسلم الرواس در سخنان خود با خوش‌آمدگويي به كشتی "لوگوس هوپ" در نخستین اولين سفرش به عمان، اعلام كرد اين كشتی بعد از ترك بندر صلاله در فاصله زماني 15 تا 19 ژانويه (25 تا 29 دي) در بندر سلطان قابوس لنگر مي‌اندازد.

سفرهای دريايی "لوگوس هوپ" از سال 1970 آغاز شده و هدفش نشر آگاهی و فرهنگ بين ملت‌های جهان است. اين كشتی در طول سفرش تا كنون ميزبان بيش از 40 مليون بازديدكننده در بنادر كشورهاي جهان بوده و 7 هزار كتاب در زمينه‌ها و موضوع‌های گوناگون را با خود حمل مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها