شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
امید خسروی: جشنواره سوابق شاعران را مد نظر قرار دهد

امید خسروی، شاعر، با بیان این‌که وجود یک یا چند شعر برجسته در آثار هر سراینده‌ای دلیل بر توانمندی او نیست، از مسوولان جشنواره شعر فجر خواست که سوابق هر شاعر را مد نظر قرار دهند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، خسروی گفت: اعتبار هر جشنواره‌ای در گرو داوران آن است و جشنواره شعر فجر تاکنون از داوران زبده‌ای برخوردار بوده است و امیدوارم که این روند هر ساله تکرار شود.

وی افزود: با توجه به وجود بخش‌های متنوعی چون شعر کلاسیک، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و سرود و ترانه در جشنواره شعر فجر لازم است که برای هر گروه از کارشناسان ویژه همان رشته استفاده شود تا داوری‌ها به عدالت نزدیک‌تر شود.

این شاعر با بیان این‌که متاسفانه چهره‌های شناخته شده و توانمند در هر حوزه محدود هستند یادآور شد: همین مساله کار هیات اجرایی جشنواره را دشوارتر می‌کند، چون آن‌ها ناگزیر از جلب اعتماد این چهره هستند و این کار ساده‌ای نیست.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن مجموعه سوابق هر شاعر از سوی داوران جشنواره شعر فجر توضیح داد: اگرچه توجه به کار جوانان امری الزامی است، اما گاهی تشویق‌های بی‌جا و بی‌موقع می‌تواند اثر منفی بر کار آن‌ها بگذارد و باید به این مساله نیز توجه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط