شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
شعر سرمايه بي‌بديل كشور است

آيين گشايش پنجمين جشنواره شعر فجر، دقايقي پيش با سخنان سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز شد. حسيني از شعر به عنوان سرمایه ملي و بي‌بديل كشور یاد کرد و از خريد يك ميليون تومان كتاب در اين حوزه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد. به گفته حسینی، نخستین دوره کنگره شعر توحیدی در سال آینده برگزار خواهد شد./

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حسيني در اين مراسم كه صبح امروز(7 اسفند) در تالار شريعت‌زاده كتابخانه ملي برگزار شد، ‌گفت: اميدواريم همت و ايمان و اخلاص شاعران ايراني، اين جشنواره را به سطح مورد انتظارمان برساند.
 
وي افزود: با توجه به اقداماتي كه در سال جديد در حوزه شعر انجام شده، بايد بگوييم كه شعر سرمايه بي‌بديل كشور به شمار مي‌آيد.
 
حسيني با اشاره به همايش شاعران ايران و جهان در سال آينده خاطرنشان كرد: درسال 90 هم اين جشنواره با شكوهتر از سال‌های گذشته برگزار مي‌شود. 

وي با اشاره به سفرهاي استاني هيات دولت تصريح كرد: اميدوارم استان‌ها هم بتوانند براي شاعران فاخر خود بزرگداشت برپا كنند و برنامه‌هاي موثري ارايه دهند. 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر رونق برنامه‌هاي شعري، انجمن شعر «امين» را تشكيل داديم و ان شاءالله سال آينده كنگره شعر توحيدي را نيز برگزار خواهيم كرد.

همچنين در اين مراسم يحيي طالبيان، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه شعر و ادب با ارايه گزارشي از عملكرد جشنواره شعر فجر گفت: شعر ميراث‌دار علمي،فرهنگي،هنري ،اجتماعي و همچنين مجموعه‌اي از فرهنگ و تمدن ايران اسلامي است. شعر در كشور ما نشانه دانش و در كلام پيامبر(ص) نيز به معناي حكمت است. با همين استدلال مي‌توان گفت باید به كلام مقام معظم رهبري كه فرمود شعر هويت ملي ماست، توجه بیش‌تر داشت. شعر ثروت ملي ماست، آن را پاس بداريم.

وي با اشاره به استقبال شاعران سراسر کشور از این جشنواره و ارسال آثار از سوي آنان اضافه كرد: امسال 160 كتاب نيز از سوي شاعران براي بررسي به دبيرخانه ارسال شده اند. 

طالبيان تصريح كرد: اميدواريم همه اين اقدامات موجبات تقويت جريان‌هاي شعري، رونق بازار كتاب‌هاي شعري و حمايت از ارگان‌ها و نهادهاي حوزه شعر را فراهم آورد، تا آثار فاخر و قابل توجه‌تري در اين حوزه به جامعه ارايه شود. 

گزارش تكميلي اين مراسم متعاقبا در «ايبنا» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها