چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
استنباط فازي از منطق صوري و ارسطويي پيشي مي‌گيرد

مدير انتشارات جامعه‌شناسان از انتشار كتاب «سيستم‌هاي استنباط فازي در پژوهش‌هاي اجتماعي» تا پايان هفته سوم آذر ماه خبر داد و گفت: اين اثر روش‌هايي مجذوب كننده در پژوهش را به مخاطب ارائه مي‌دهد كه بر اساس آن، روش‌هاي استباط منطق صوري و ارسطويي در علوم اجتماعي دگرگون مي‌شود._

سعيد اسلامي با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بيان داشت: كتاب «سيستم‌هاي استنباط فازي در پژوهش‌هاي اجتماعي» اثر «وحيد قاسمي» به عنوان نخستين اثر تاليفي اين حوزه در ايران به نگارش درآمده است.

اسلامي افزود: اين كتاب معرف روش‌شناسي در روش‌ تحقيق حوزه استباط فازي يا (منطق فازي) است كه بعد از روش‌شناسي پوزيتويستي و كمي‌گرا مطرح مي‌شود. اين اثر برخي از رويكرد‌هاي كيفي را كه امروزه در استفاده از سيستم‌هاي استنباط فازي در پژوهش‌هاي اجتماعي كاربرد فراواني دارند، به مخاطب ارائه مي‌دهد.

مدير انتشارات جامعه‌شناسان در ادامه به كاربرد اين اثر اشاره كرد و گفت: اين اثر كتابي آموزشي و كاربردي است و منطق فازي بيشتر در علوم دقيقه مطرح مي‌شود كه اين كتاب كاربرد اين شيوه را در علوم اجتماعي نشان مي‌دهد. قبل از مطرح شدن روش منطق فازي در علوم اجتماعي، از روش‌هاي منطق صوري و ارسطوي استفاده مي‌شد كه با روي كار آمدن روش استنباط فازي، كل شناخت در اين دو روش را دگرگون كرد.

اسلامي ادامه داد: مهمترين كاربرد سيستم ‌هاي استنباط فازي در پژوهش‌هاي اجتماعي، آن است كه اين سيستم‌ها امكان تحليل كمي و دقيق داده‌هاي كيفي و غير دقيق را با استفاده از اصول حاكم بر مجموعه فازي به نحوي فراهم مي‌آورد كه مي‌توان با ياد گرفتن از‌ آن‌ها، عمق پژوهش‌هاي كيفي را با دقت پژوهش‌هاي كمي به يكديگر پيوند زد.

وي افزود: جامعه مخاطب اين اثر استادان، پژوهشگران و دانشجويان رشته علوم اجتماعي‌اند كه با ارائه اين روش‌ در پژهش‌هاي به امكانات علمي و پژهشي مجذوب كننده، دست مي‌يابند. 

سعيد اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: كتاب «سيستم‌هاي استنباط فازي در پژوهش‌هاي اجتماعي» تا پايان هفته سوم آذر ماه به قيمت 70000 ريال از سوي انتشارات جامعه شناسان منتشر و روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط