سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
مشاهده عمليات فتح‌المبين از "خاكريز 202"

اميرسرتيپ علي عبدي بسطامي، مشاهدات خود از صحنه‌هاي عمليات فتح‌المبين را در قالب كتابي با عنوان "خاكريز 202" نوشته و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس، اين اثر را در دست چاپ دارد.\

عبدي بسطامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به حضور خود در عمليات فتح‌المبين، اظهار داشت: 4 قرارگاه با توجه به گسترده بودن منطقه نبرد، در آن عمليات فعال بودند. من هم در تيپ 84 خرم آباد و در قرارگاه قدس مستقر بودم.

وي افزود: تيپ‌هاي 2 زرهي دزفول، 14 ثارالله كرمان و امام‌حسين(ع) نيز در قرارگاه قدس حضور داشتند. تيپ 84 خرم‌آباد هم با تيپ 41 ثارالله به صورت ادغام، به نبرد مي‌پرداخت.

اميرسرتيپ علي عبدي بسطامي خاطرنشان كرد: كتاب "خاكريز 202" به شرح و بازگويي آغاز حمله تا رسيدن به هدف در عمليات فتح‌المبين مي‌پردازد. گرچه اسناد آرشيو سازمان عقيدتي، سياسي ارتش، منابع تدوين اين اثرند، اما مشاهدات خودم از عمليات فتح‌المبين، بخش عمده كتاب "خاكريز 202" را شكل داده‌اند. 

وي درباره دليل انتخاب اين عنوان براي كتاب گفت: وقتي به هدف مورد نظر خود رسيديم، عراقي‌ها به ما پاتك زدند و ما براي دفاع از منطقه آزاد شده، مجبور شديم كه خاكريزي با بلدوزر بسازيم. 202 تن از رزمندگان در كنار اين خاكريز به شهادت رسيدند و به همين دليل، عنوان "خاكريز 202" را براي كتاب انتخاب كردم. 

بسطامي تصريح كرد: اين اثر، به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس منتشر خواهد شد.

عمليات فتح‌المبين، دوم فروردين سال 1361 به منظور آزادسازي مناطق وسيع غرب دزفول و دهلران و خارج كردن شهرهاي انديمشك، شوش، دزفول و جاده‌ انديمشك - اهواز از محدوده نفوذ آتش سلاح‌های ارتش متجاوز صدام آغاز شد و در روز دهم فروردين پايان يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط