چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۷
«فرهنگ اختصارهاي علوم پزشكي» تاليف شد

«فرهنگ اختصارهاي علوم پزشكي» با همكاري موسسه فرهنگي انتشاراتي حيان و دفتر پژوهش‌هاي واژه‌شناسي تاليف شد.

مديرمسوول انتشارات حيان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اعلام اين خبر افزود: طرح، كارهاي پژوهشي و اجراي اين پروژه را مجتبي ابراهيم ‌زاده غياث به عهده داشته است.

دكتر مهدي خزعلي با بيان اين‌كه كتاب حاضر، فرهنگ انگليسي به فارسي است، درباره كاربردي بودن كتاب اظهار داشت: پيدايش اختصار يا مخفف در زبان از منظرهاي مختلف مورد توجه و بررسي قرار گرفته و اختصار نيز يكي از تقسيم‌بندي‌هاي هشت‌گانه واژگان پزشكي است.

وي ادامه داد: در اين فرهنگ، تلاش كرديم براي ضبط اختصارهاي رايج علوم پزشكي و ارائه ترجمه‌اي فارسي از اين اختصارها از پايه اطلاعات بانك واژگاني فرهنگ جامع علوم پزشكي حيان استفاده كنيم. 

دكتر خزعلي تصريح كرد: نظريه‌هاي بسترساز براي گزينش برابر نهاده‌ها در درآمد فرهنگ جامع علوم پزشكي حيان آمده است و در اين فرهنگ براي جلوگيري از تكرار آن، خواننده جست‌وجوگر را به فرهنگ جامع ارجاع مي‌دهيم.

وي با اشاره به اين‌كه «فرهنگ اختصارهاي علوم پزشكي»، كتاب فرهنگي دو سويه است، گفت: سعي‌ كرده‌ايم با آرايشي سنجيده و يكدست، بهره‌گيري از فرهنگ را براي مخاطب تسهيل كنيم و علاوه بر آن نيز نمايه‌اي فارسي به انگليسي ندارك ديده‌ايم تا اين فرهنگ در عمل به فرهنگي دوسويه تبديل شود.

مديرمسوول انتشارات حيان خاطرنشان كرد: اين كتاب در شمارگان 3 هزار و 300 نسخه و قيمت 6 هزار و 900 تومان اواخر مهرماه به كتاب‌فروشي‌ها عرضه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها