شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۸
برگزاري نمايشگاه دفاع مقدس در تنها كتابخانه شهر فيروزه

درهفته دفاع مقدس كتابخانه «شهيد بهشتي» شهر فيروزه در شهرستان نيشابور نمايشگاه كتابي با بيش از 400 نسخه كتاب تخصصي برپا مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تنها كتابخانه شهر فيروزه «شهيد بهشتي» نام دارد كه در مركز شهر و در مجاورت يك مركز پيش‌دانشگاهي واقع شده است.

محمدرضا مقدم، مدير اين كتابخانه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايبنا، خاطرنشان كرد: از پنج هزار و 700عنوان و شش هزار و 100 نسخه كتاب موجود در اين كتابخانه، بيش از 400 نسخه در حوزه ادبيات و تاريخ دفاع مقدس است كه معمولا بيش‌ترين استقبال اعضاي كتابخانه را به خود اختصاص مي دهند. از ابتداي سال جاري 15 عنوان تازه در اين حوزه به كتابخانه رسيده است.

وي برگزاري نمايشگاه‌هاي مناسبتي را از راه هاي موثر در جلب مخاطب دانست و تصريح كرد: از ابتداي سال جاري، سه نمايشگاه به مناسبت هاي ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، رحلت امام خميني(ره) و نيز نمايشگاه عكس از باغ نشاط شهر فيروزه در اين كتابخانه برگزار و با استقبال پرشور جوانان شهر روبه‌رو شده است.

مقدم با بيان اين مطلب كه 70درصد اعضا داراي تحصيلات متوسطه هستند يادآور شد: تعداد اعضاي فعال اين كتابخانه 417 نفر است كه از اين تعداد، 219 نفر خانم هستند. هر روز به طور متوسط 70نفر به اين مركز مراجعه مي كنند.

وي در معرفي كتابخانه شهيد بهشتي ادامه داد: مساحت اين كتابخانه درجه سه يك هزار و 300متر مربع است و 329 متر مربع زيربنا دارد. از فضاي داخلي كتابخانه، 46 متر به سالن مطالعه خانم ها، 96متر به سالن آقايان، 48 متر مربع به مخزن و 12 متر به بخش نشريات اختصاص يافته است.

مدير كتابخانه شهيد بهشتي كمبود منابع تازه را از مشكلات اين كتابخانه دانست و خبر داد: از ابتداي سال جاري، 100 عنوان كتاب از نهاد كتابخانه هاي عمومي و 70عنوان از سوي خانه كتاب ارسال شده است. با همكاري شوراي شهر و خيران، 70نسخه كتاب كمك آموزشي به ارزش دو ميليون و 100هزار ريال به مخزن كتابخانه افزوده شد. همچنين اعضا 400 نسخه كتاب به كتابخانه اهدا كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط