جمعه ۲۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۹
«کمال تعجب!» دوباره چاپ شد

چاپ دوم کتاب «کمال تعجب!» مجموعه‌ای از خاطرات طنزآمیز عمران صلاحی به انتخاب یاشار صلاحی به تازگی توسط نشر پوینده منتشر و راهی بازار نشر شده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «خاطرات کمال تعجب» نام ستونی در روزنامه آسیا بود که صلاحی خاطرات طنزآمیز خود را از دوستان اهل ادبیات با نام مستعار کمال تعجب می‌نوشت. این ستون از خرداد 1384 تا دی ماه همان سال در روزنامه آسیا منتشر شد.

فرزند صلاحی در یادداشت این کتاب آورده است: «این قطعات اغلب در قالب خاطره نوشته شده‌اند و با نثر ویژه صلاحی از یک خاطره‌نویسی معمولی خارج شده و به لطیفه‌هایی نزدیک می‌شوند که تاریخ مصرف ندارد و همیشه می‌توان از خواندن آن‌ها لذت برد.»
 
وی همچنین از زبان پدرش در همین مجموعه گفته است: «می‌توان این خاطره‌ها را به سه بخش تقسیم کرد: دیده‌ها، شنیده‌ها و خوانده‌ها. کمال تعجب خیلی از این افراد را از نزدیک دیده و شاهد ماجراها بوده است، بعضی از ماجرا را از این و آن شنیده و بعضی‌ها را هم در کتاب‌ها و نشریات خوانده است.»

اردشیر رستمی یادداشتی با عنوان «او» بر چاپ نخست این کتاب در سال 1386 نوشته است. همچنین در ابتدای کتاب «گاه‌شمار زندگی و آثار عمران صلاحی» از سال 1325 تا 1385 قرار دارد.

عمران صلاحی شاعر، نویسنده، مترجم و طنزپرداز متولد 10 اسفند سال 1325 در امیریه تهران است. او نوشتن را از مجله «توفیق» و به دنبال آشنایی با پرویز شاپور در سال 1345 آغاز کرد. سپس به سراغ پژوهش در حوزه طنز رفت و در سال 1349 کتاب «طنزآوران امروز ایران» را با همکاری بیژن اسدی‌پور منتشر کرد که مجموعه‌ای از طنزهای معاصر بود. او شعر جدی هم می‌سرود و نخستین شعر او در قالب نیمایی در مجله «خوشه» به سردبیری احمد شاملو در سال 1347 منتشر شد.

چاپ دوم کتاب«کمال تعجب!» در 419 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 3900 تومان توسط نشر پوینده منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط