پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
133 نكته درباره علمدار كربلا

«گل علقمه» عنوان كتابي با موضوع حضرت ابوالفضل(ع) است كه 133 نكته درباره علمدار كربلا را از زمان خواستگاري حضرت علي‌(ع)، پدر حضرت عباس(ع)، تا شهادت حضرت عباس، دلاور صحراي عاشورا، بيان مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نويسنده اين كتاب با اشاره به كرامت‌ها و فضاي گوناگون اين امام‌زاده، پس از بيان حكاياتي از فضايل اين امام و اتفاق‌هايي كه پس از شهادت ايشان رخ داد، اشعاري را كه در مدح و منقبت وي سروده شده‌اند نيز گردآوري كرده و در پايان اين كتاب جاي داده است. 

هريك از بخش‌هاي اين اثر در قالبي مجزا و حكايت‌گونه به بيان گوشه‌اي از زندگاني و بخشايش‌هاي حضرت عباس(ع) مي‌پردازند؛ به گونه‌اي كه خواننده مي‌تواند به صورت مقطعي هريك از بخش‌هاي اين كتاب را مطالعه كند.

اين اثر با معرفي كاملي از زمان ولادت، حضرت عباس(ع) و نحوه كسب معارف و تعاليم الهي و آموزه‌هاي اسلامي از طريق امام علي(ع)، امام حسن(ع) و امام حسين(ع) به عنوان اسوه‌هاي دينداري، آغاز شده است و سپس هريك از رخدادهايي راكه حضور حضرت در آنها به شكل تاثيرگذاري مشخص‌اند عنوان مي‌كند.

اين كتاب از 133 بخش با عناويني مانند معرفت و ادب ام‌البنين، شعارهاي حماسي عباس(ع)، چند راه براي توسل به محضر قمر بني‌هاشم(ع)، عنايت به كودك مسيحي، نتيجه ظلم، نجات و هدايت افسر بلشويك، ‌گلدسته‌ها، درس عبوديت و بندگي، درهاي قديمي صحن، غروب تاسوعا، احرام عشق، روح بهار، سپهر ادب، از مرداب تا آب ...، مهريه گل، چشمه آب حيات، سيمرغ روز واقعه، سرور رشيد باغ و ... شكل گرفته است.

نويسنده كتاب از منابع متعددي در نگارش اثر خود بهره برده است كه از آن ميان مي‌توان كتاب‌هاي كشكول عطاري، خصايص العباسيه، حياةالعباس، كتاب الصلواة شيخ انصاري، كرامات العباسيه، چهره درخشان قمر بي‌هاشم(ع) و رمز و راز كربلا را نام برد.

نخستين چاپ كتاب «گل علقمه» نوشته محمد مطهر را انتشارات نقش انديشه در شمارگان 3000 نسخه، 341 صفحه، قطع رقعي و بهاي 30000 ريال به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط