چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
استقبال 26 هزار و 822 دانشجو از "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس"

معاون آموزشي پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس، از استقبال 26 هزار و 822 دانشجو از درس اختياري "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس"، در ترم چهارم ارايه آن خبر داد و گفت: اشتياق دانشجويان به حدي رسیده كه ما شاهد كمترين سطح غيبت در كلاس‌هاي این درس هستيم.\

سرهنگ احمد جنتي محب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به گذشت چهارمين ترم از ارايه درس اختياري و دو واحدي "آشنايي با مباني دفاع مقدس" اظهار داشت: در نيمسال دوم تحصیلی 88 ـ 89، 706 كلاس این درس در همه واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامی سراسر كشور و 3 دانشگاه بيرحند و شهيد رجايي و شهيد بهشتي تهران و آموزشگاه فني و حرفه‌اي ابن حسام بيرجند تشكيل شده و 26 هزار و 822 دانشجو، در اين كلاس‌ها شركت كرده‌اند.

وي ادامه داد: 350 استاد، تدريس "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس" را برعهده دارند و حدود 1350 استاد نيز آموزش دیده‌ و از اين ميان 515 نفر، گواهي تدريس را از پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس، دريافت كرده‌اند.

معاون آموزشي اين پژوهشگاه، ايجاد تنوع در روش‌هاي تدريس و بهبود ارايه "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس"‌ را وظيفه اين نهاد دانست و تاكيد كرد: اين درس در ترم اول، با 49 كلاس و 2هزار و 200 دانشجو آغاز شد و در ترم دوم با 293 كلاس و 11هزار و 500 دانشجو ادامه پيدا كرد. ترم سوم نيز با 538 كلاس و 20هزار و 25 دانشجو برپا شد و در حال حاضر، ترم چهارم با 706 كلاس و حضور 26 هزار و 822 دانشجو به اتمام رسيده است.

جنتي‌محب، اين آمار صعودي را نشانگر استقبال دانشجويان از درس دو واحدي "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس" دانست و خاطرنشان ‌كرد: در جريان هم‌انديشي با اساتيد اين درس، به اين نتيجه رسيديم كه به تدريج، اشتياق دانشجويان به حدي رسیده كه ما شاهد كمترين سطح غيبت در كلاس‌هاي درس "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس" هستيم.

وي در پايان، يادآور ‌‌شود: تاثيرات معنوي دفاع‌مقدس، مبتني بر معارف اسلامي است و حضور دانشجويان در كلاس‌هاي درس "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس"، باعث تكريم بيشتر ايثار و ايثارگران و حماسه‌هاي جنگ تحميلي خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها