سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵
غدير؛ تجديد ميثاق الهي و بيعت با ولي برگزيده خدا

کتاب «آداب عيد غدير» تهيه و تنظيم خانه کودک از سوي انتشارات دليل‌ما به چاپ چهارم رسيد. اين كتاب، واقعه غديرخم را از بزرگترين حوادث تاريخ اسلام مي‌داند و مساله ابلاغ ولايت حضرت اميرالمومنين علي‌بن ابي‌طالب و يازده فرزند آن بزرگوار(ع) در روز غدير را از اساسي‌ترين مسايل اسلام به شمار مي‌آورد._

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، نوشته حاضر که نام و يادي از غدير است، يادآور آداب شب و روز آن، براي مؤمنان به مقام ولايت عظماي الهي امام زمان(عج) محسوب مي‌شود.

وقايع سرنوشت‌ساز تاريخ اسلام، همانند ديگر حوادث و وقايع تاريخي، از خيانت مخالفان و دشمنان سرسخت خود در امان نماند و هر روز و هر ساعت، تحريف و تحليل تازه‌اي از آن توسط اسلام‌شناسان ساکن کنيسه‌ها، کليساها، معابد، خانقاه‌ها، دربارهاي خلفا و سلاطين، کاخ کرملين و کاخ سفيد ميان آنها با استفاده از همه ابزارهاي تبليغاتي در اختيار مردم ظاهربين دنيا قرار مي‌گيرد.

همان‌گونه كه در اين كتاب نيز اشاره شده است، تاريخ زندگاني پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص)، اصل رسالت حضرت ختمي مرتبت، غزوات رسول مکرم، کيفيت نزول وحي بر سيد کائنات، و تعدد زوجات رسول‌الله(ص) نيز از زمان حيات آن بزرگوار به وسيله نزديکاني چون ابوجهل و ابولهب، دو بت‌پرستان سنگ‌دل مکه ـ ‌که دختران کوچک و بي‌گناه خود را زنده به‌گور مي‌کردند‌ ـ و منافقين هزار چهره شيطان‌پرست با معاونت و همکاري کاهنان يهودي مورد تحريف آشکار قرار گرفته است و آنچه دشمنان ديرين اسلام تافته و بافته‌اند، به صورت مأخذ معتبري براي اسلام‌شناسان يهودي و مسيحي و کمونيست و لائيک دنياي امروز درآمده است. شگفت‌آور آن که مورخان ساده‌لوح مسلمان نيز، با رجوع به دست‌نوشته‌هاي دشمنان اسلام، به نقل حوادثي همت گماشته‌اند که پاره‌اي از آنها مغاير آشکار کلام خداوند سبحان در قرآن مجيد است. 

با ابلاغ ولايت امامان معصوم(ع)، زحمات و رسالت‌هاي انبياي الهي به ثمر نشست، دين کامل شد و نعمت خداوند منان بر بندگان تمام گشت.

به اعتقاد پديدآورنده اين مجموعه، خصومت بي‌حد و مرز کافران و مشرکان و منافقان، با غدير و مساله ولايت، دليل روشن و آشکاري بر اهميت ولايت امام معصوم در اسلام است چرا كه با ابلاغ توحيد، معاد، نماز، زکات، روزه، حج و جهاد توسط اشرف انبياء(ص) خداوند تبارک و تعالي فرمود: «اليوم يئس الذين کفروا من دينکم (مائده، آيه3)». ولي پس از آن که رسول اکرم(ص) ولايت اوصياي معصوم خود را ابلاغ کرد، خداوند متعال فرمود: «اليوم يئس الذين کفروا من دينکم... اليوم اکملت لکم دينکم و اتممت عليکم نعمتي و رضيت لکم‌الاسلام دينا (بقره، آيه 257)».

لذا بزرگداشت غدير نشانه عزت‌خواهي مسلمانان است. زيرا بزرگداشت غدير به منزله بزرگداشت توحيد، و ارج نهادن به رسالت انبياء از آدم تا خاتم (عليهم‌السلام) و اقامه حق و معرفي دين خالص است.

بزرگداشت غدير، بزرگداشت تجديد ميثاق الهي و بيعت با ولي برگزيده خدا و دفاع از حق و شمشير کشيدن به روي غاصبان ولايت، ياري کردن حضرت اميرالمومنين علي(ع) در تنهايي و رساندن پيام حيات‌بخش محمدي به لب تشنگان حقيقت محسوب مي‌شود.

بزرگداشت غدير، يعني با وجود حجت برگزيده خدا، شريک قرآن، مهدي آل‌محمد(عج) مسلمانان امروزي نيازي به پيشوايان گمراه، عارفان امام نشناس، زاهدان دنيا پرست، مرشدان دل بسته به مريد، عالم نماهاي غرق در جهل مرکب و فقيهان حاشيه‌نشين دربار ندارند. 

بي اعتنا به غدير و ولايت ولي‌الله اعظم «ارواحنا فداه» يعني گريز از حق و بي‌اعتنايي به تمامي اصول و فروع دين، تجاوز به حريم ولايت امام زمان(عج) يعني تجاوز به حدود الهي، و تحريف قرآن مجيد و گرفتار بلاهاي آسماني و زميني شدن.

چاپ چهارم کتاب «آداب عيد غدير» را انتشارات دليل ما در شمارگان 2000 نسخه، 147 صفحه و بهاي 10000 ريال راهي بازار نشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط