چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
راه‌اندازي بخش‌هاي ايران و كره جنوبي در كتابخانه‌ ملي دو كشور

مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، ظهر امروز(چهارشنبه، 19 اسفند ماه) در كره جنوبي، تفاهم‌نامه مشتركي با رييس كتابخانه ملي كره جنوبي منعقد كرد كه بر اساس آن قرار شد بخش‌هاي ايران و كره جنوبي در كتابخانه‌هاي ملي دو كشور راه‌اندازي شوند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌ به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، اين تفاهم‌نامه در نخستين روز سفر مشاور فرهنگي رييس جمهور به كره جنوبي به امضاء مقامات دو كشور رسيد. 

تفاهم‌نامه مشترك ميان «علي‌اكبر اشعري» رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران و «چون مين مو» رييس كتابخانه ملي كره جنوبي درباره به اشتراك گذاشتن اطلاعات و تجارت در زمينه‌هاي علوم كتابداري و اطلاع‌رساني، مبادله تجربيات كارمندان و كارشناسان، مبادله مواد كتابخانه‌اي و برگزاري نمايشگاه‌هاي دو جانبه امضا شد. ارتباط با موسسات مربوط در دو كشور و كمك به گسترش روابط در زمينه‌هاي مشترك مورد علاقه طرفين نيز از ديگر موضوعات اين تفاهم‌نامه به شمار مي‌روند. 

بر اين اساس، قرار شد دو طرف در مبادله دانش و تجربه در علوم كتابداري و اطلاع‌رساني، مديريت كتابخانه، خدمات مراجعه كنندگان، فراهم‌آوري ـ فهرست‌نويسي، رقومي كردن مواد كتابخانه‌اي و به اشتراك گذاشتن تجارب و اطلاعات اطلاع‌رساني و كتابداري با يكديگر همكاري كنند.

در اين مراسم محمدرضا بختياري، سفير ايران در كره جنوبي نيز حضور داشت. همچنين در اين جلسه مقرر شد بخش‌هاي ايران و كره جنوبي در كتابخانه‌هاي ملي دو كشور راه‌اندازي شوند.

پس از امضاي اين تفاهم‌نامه رييس كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران از بخش‌هاي مختلف كتابخانه ملي كره جنوبي به ويژه بخش ديجيتال اين كتابخانه بازديد كرد. 

در دومين روز سفر مشاور فرهنگي رييس جمهور به كره جنوبي پنج‌شنبه (20 اسفند ماه) هيات جمهوري اسلامي ايران از يكي از شهرهاي كره جنوبي كه آرشيو ملي در آن قرار دارد، ديدار و با رييس آرشيو ملي و ديگر مقامات آن كشور ملاقات و گفت‌وگو خواهند كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط