دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
حضور فعال ايرانيان در نمايشگاه كتاب بيروت

پنجاه و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب بيروت طي مراسم ويژه‌اي روز جمعه (20 آذر ماه) با حضور چهار ناشر ايراني افتتاح شد. نمايندگاني از ايران نيز در اين نمايشگاه حضور پيدا كرده‌اند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، سعد الحريري، نخست‌وزير لبنان، ‌وزراي فرهنگ و اطلاع‌رساني لبنان و جمعي از سفيران و نمايندگان فرهنگي كشورهاي خارجي و شخصيت‌هاي سياسي، علمي و فرهنگي و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند. 

نخست‌وزير لبنان در سخنان افتتاحيه نمايشگاه از «كتاب» به عنوان ثروتي ملي ياد و حفاظت و استفاده بهينه از اين ثروت را با اهميت تلقي كرد و گفت: بايد مسوولان با نگاهي ملي به بررسي راه‌ها و سياست‌هاي رشد، توسعه و بهره‌وري از اين ثروت ملي بپردازند. 

وي همچنين از ناشران لبناني و كشورهاي خارجي شركت‌كننده در نمايشگاه قدرداني كرد و نمايشگاه را فرصتي براي تبادل فرهنگي و نشر فكر و انديشه برشمرد. 

در پايان مراسم از نويسندگان و ناشران برتر تجليل و جوايزي به آنها اهدا شد. 

همچنين با هماهنگي و پيگيري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، چهار ناشر با نام‌هاي انتشارات بين‌المللي الهدي، وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مركز پژوهش‌هاي اسلامي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، مركز كامپيوتري علوم اسلامي(نور) و مجمع جهاني اهل‌بيت‌(ع) از جمهوري اسلامي ايران در اين نمايشگاه حضور دارند. 

نمايشگاه امسال به دليل اعلام بيروت از سوي يونسكو به عنوان «پايتخت جهاني كتاب» اهميت خاصي براي لبنان دارد. در اين نمايشگاه 225 ناشر شركت دارند. اين ارقام از 25 درصد افزايش حضور ناشران نسبت به سال گذشته نشان دارد. 

همچنين ناشراني از هفت كشور عربي شامل مصر، سعودي، عمان، قطر، امارات، كويت و سوريه در نمايشگاه حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط