چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
تشريح برنامه‌هاي چهارمين جشنواره  بين‌المللي شعر فجر

«مصطفي اميدي»، دبير اجرايي چهارمين دوره جشنواره شعر فجر، از تازه‌ترين مصوبات و برنامه‌هاي شوراي سياست گذاري اين جشنواره سخن گفت.آيين افتتاحيه جشنواره شعر فجر، از روز اول بهمن سال جاري در بوشهر آغاز خواهد شد و به مدت يك‌‌ماه در سراسر كشور ادامه پيدا مي‌كند./

اميدي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: با توجه به اعلام آمادگي استان‌هاي مختلف و تشكل‌هاي شعري براي ميزباني آيين افتتاحيه اين جشنواره، شوراي سياست‌گذاري جشنواره شعر فجر، استان بوشهر را به عنوان ميزبان مراسم افتتاحيه برگزيد.

 به گفته وي، مراسم اختتاميه جشنواره شعر فجر روز اول اسفند سال جاري در تالار وحدت تهران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.

دبير اجرايي چهارمين جشنواره شعر فجر افزود: اين جشنواره در استا‌ن‌هاي كشور به شكل برگزاري همايش‌ها و شب‌هاي شعر برگزار مي‌شود كه در اين جلسات شاعران ممتاز استان‌‌هاي مختلف  علاوه بر شعرخواني، از حضور شاعران برجسته كشوري در كارگاه‌هاي آموزشي و نقد شعر بهره خواهند برد و همچنين در اين همايش‌ها جوايزي نيز به شاعران استاني اهدا مي‌شود.

اميدي با اشاره به غير رقابتي بودن جشنواره در استان‌ها، تصريح كرد: جشنواره شعر امسال به شكل متمركز در دو بخش بزرگسال و جوان برگزار مي‌شود و همه شاعران كشور مي‌توانند با ارسال آثار خود به دبيرخانه مركزي جشنواره، در اين رقابت بزرگ ادبي شركت كنند.

وي با بيان اين مطلب كه بر اساس پيشنهاد شوراي سياست‌گذاري جشنواره، جوايز اين دوره افزايش پيدا خواهد كرد، گفت: پس از تصويب ميزان افزايش جوايز جشنواره شعر فجر، تعداد جوايز اهدايي اعلام خواهد شد.

مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي و كتابخواني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: مهلت ارسال اشعار به دبيرخانه تا پايان آذر ماه سال‌جاري است و داوري‌ها نيز از اوايل دي‌ماه آغاز مي‌شود.

جشنواره امسال در دو بخش بزرگسال و جوان به شكل رقابتي و در سه رشته شعري «سنتي»، «نو» اعم از نيمايي و سپيد و «كودك و نوجوان» برگزار خواهد شد. 

دبير جشنواره شعر فجر «علي موسوي گرمارودي»، دبير علمي جشنواره «مرتضي اميري اسفندقه» و دبير اجرايي «مصطفي اميدي» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها