سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
۱۳ هزار نفر از زنجان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: سال قبل ۱۳ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با عناوین موضوعی امام رضا (ع) و پیامبر اکرم (ص)، در قالب‌ها و رشته‌های کتابخوانی، هنری و ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی در آگاهی بخشی به عموم مردم در ارتباط با سیره زندگی رضوی بسیار تاثیرگذار است، گفت: همواره استقبال از این جشنواره بالا بوده و سال گذشته ۱۳ هزار نفر از استان زنجان در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: یکی از اهداف برگزاری این قبیل جشنواره‌ها جلب توجه مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی و ورود آن‌ها به فضای کتابخانه‌ها است و بدون شک این مسئله ارزشمندی است که مردم از طریق جشنواره کتابخوانی رضوی و کتابخانه‌های عمومی گام در این حوزه نهاده‌اند.

رضاخانی همچنین با اشاره به به‌روز شدن شرایط کتابخانه‌های عمومی گفت: نحوه ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی با توجه به شرایط روز جامعه بازتعریف شده و اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌ای که صرفاً سالن مطالعه و قفسه کتاب داشته باشد مطلوب نیست؛ در اجرای برنامه‌های کتابخانه‌ای کیفیت حرف اول را می‌زند، باید خدمات استانداردی ارائه دهیم، اگر اقدامات استاندارد باشد مردم هزینه خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: اگر کتابخانه را صرفاً به قرائت خانه تبدیل کنیم مطلوب نیست و گسترش فضای مجازی نشان می‌دهد که در این صورت موفق نخواهیم شد.

رضاخانی با اشاره به برنامه‌ریزی کتابخانه‌های عمومی برای ایام تابستان گفت: تابستان یک فرصت ویژه در حوزه اوقات فراغت محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط