دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
والدینی که کتاب‌های تربیتی می‌خوانند در تربیت فرزندان موفق‌ترند

مسئول غرفه انتشارات صابرین گفت: با توجه به بازخوردی که در تمام این سال‌ها داشته‌ایم، والدینی که در حوزه تربیتی بیشتر مطالعه داشته‌اند در زمینه تربیت فرزندان‌شان خیلی موفق‌تر بوده‌اند.

نرگس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با تأکید بر اینکه بیشتر کتاب‌های انتشارات صابرین در حوزه تربیت کودکان است، در خصوص اهمیت اهتمام والدین به مطالعه کتاب‌های تربیتی گفت: با توجه به بازخوردی که در تمام این سال‌ها داشته‌ایم، والدینی که در این حوزه بیشتر مطالعه داشته‌اند در زمینه تربیت فرزندان‌شان خیلی موفق‌تر بوده‌اند. تقریباً همه سوالات والدین در این کتاب‌ها پاسخ داده شده است و راحت‌تر توانسته‌اند با فرزندان‌شان ارتباط برقرار کنند و در کل، در زمینه تربیت فرزندان به مشکلات کمتری برخورد کرده‌اند.

او درباره ترجمه یا تألیفی بودن کتاب‌ها و اهمیت توجه به فرهنگ بومی در ترجمه کتاب‌های تربیتی بیان کرد: بیشتر کتاب‌هایی که ما چاپ کرده‌ایم ترجمه هستند و فقط یکی از کتاب‌هایمان به نام «پاسخ به والدین» تألیفی است که دکتر فردوسی آن را نوشته است؛ ولی ما همیشه این نکته را مدنظر داشته‌ایم که مطالبی را که داخل کتاب‌ها با فرهنگ ما هم‌خوانی نداشته‌اند، همسان‌سازی یا در کل حذف کنیم. معیار ما در انتخاب این کتاب‌ها برای ترجمه نیز این بوده که مطابق با نیازهای جامعه و والدین باشد و از طرف دیگر تلاش کرده‌ایم کتاب‌هایی را چاپ کنیم که از لحاظ متن، محتوای ساده داشته باشند که همه اقشار جامعه با هر سطح سوادی بتوانند استفاده کنند.

محمدی از میزان استقبال مخاطبان از کتاب‌های این غرفه نیز گلایه داشت و بیان کرد: متأسفانه امسال و در این چند روز اول نمایشگاه از میزان مراجعه مردم به غرفه اصلاً راضی نبوده‌ایم. افرادی که در این چند روز مراجعه کرده‌اند نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده‌اند. علتش را نمی‌دانم؛ اما شاید درگیری مردم با مسئله تورم در جامعه باشد.

مدیر غرفه انتشارات صابرین در پایان به معرفی و پیشنهاد پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه تربیتی این انتشارات پرداخت و گفت: به طور کل همه کتاب‌ها پرفروش هستند و از آن‌ها استقبال شده است. کتاب «راهنمای کامل تربیت کودک» و کتاب «تربیت بدون فریاد» همیشه و هر سال پرفروش بوده‌اند. مجموعه‌های پرفروش دیگری هم داریم؛ مانند مجموعه ۱۰ جلدی «مهارت‌های زندگی» برای پیش‌دبستانی‌ها و دبستانی‌ها که آن‌ها هم بسیار پرفروش بوده‌اند و همچنین مجموعه «دایره کوچک» که ۵۴ عنوان است و برای بچه‌های دو تا هشت سال و چهار تا ۹ سال مناسب است.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط