دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
ترویج فرهنگ کتابخوانی و  ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری است

کردستان - استاندار کردستان با تاکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، اسماعیل زارعی کوشا دوشنبه در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

وی بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

حسنی خونسار حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها