یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
تقدیر از میراث‌داران مکتوب شهر در هفته فرهنگی اصفهان

اصفهان – در هفته فرهنگی اصفهان از ناشران، نویسندگان و پژوهشگران تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در نشست خبری هفته فرهنگی اصفهان که عصر یکشنبه در شبستان مسجد شیخ لطف‌الله برگزار شد، بیان کرد: زیباترین تعبیر درباره اصفهان از رهبر معظم انقلاب است با این جمله که «مناقب اصفهان یکی دو تا نیست؛ اصفهان شهر علم است، شهر ایثار است، شهر هنر است؛ شهر زنده است.» آنچه اصفهان را سر زبان‌ها انداخته، زنده بودن این شهر است.

کمال حیدری با اشاره به اینکه هفته فرهنگی اصفهان به بهانه بزرگداشت شیخ بهایی شکل گرفته است، گفت: برنامه‌هایی که در زمینه‌های ادبی و هنری و تفریحی و ورزشی تدارک دیده شده، حدود ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری است. هدف و دغدغه ما این است که گروه‌های هدف در این برنامه‌ها حضور یابند و از آن‌ها استفاده کنند.

ارائه شاخصه‌های هویتی اصفهان در هفته فرهنگی

دبیر اجرایی هفته فرهنگی اصفهان در ادامه اظهار کرد: هفته فرهنگی اصفهان با هدف ارائه شاخصه‌های هویتی اصفهان در ابعاد مختلف تدارک دیده شده است تا مخاطبان متنوع از میان شهروندان و مسافران داخلی و خارجی بتوانند از تاریخ و تمدن این شهر آگاهی یابند.

میثم بکتاشیان با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته فرهنگی در چند محور دسته‌بندی شده است، افزود: در برنامه «میراث‌داران مکتوب»، از فرهیختگان حوزه نشر که در طول سال‌ها خدمات ارزنده‌ای به اصفهان ارائه داده‌اند و با نشر کتاب برای توسعه فرهنگ اصفهان کوشیده‌اند، تقدیر خواهیم کرد. همچنین از تازه‌های نشر مرتبط با اصفهان نیز رونمایی می‌شود.

بکتاشیان اظهار کرد: با کمک خانه حکمت، همایش‌هایی در حوزه اندیشه فلسفه خواهیم داشت؛ همچون همایش بررسی متقدمان اصفهان و جایگاه اندیشمندان متمدن اصفهان در ارتقای اندیشه و فلسفه این سرزمین.

معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان عنوان کرد: با هدف معرفی شعرای کمتر شناخته‌شده همچون نشاط اصفهانی، گلزار اصفهانی و کمال اسماعیل، با حضور شعرا و ادبای اصفهانی و کشوری برنامه‌ای برای بزرگداشت این شعرا در مقبره کمال اسماعیل برپا می‌شود.

برگزاری برنامه‌هایی در حوزه موسیقی، اجرای ۲۵۰ تئاتر خیابانی و طنز در ۲۵ نقطه از شهر، موسیقی‌های تک‌نوازی و دونوازی در چهارباغ، اکران فیلم‌های کوتاه و بلند و مستندهایی با موضوع اصفهان در سینما سوره و پرده‌خوانی، بخشی از برنامه‌هایی است که برای هفته فرهنگی اصفهان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است هفته فرهنگی اصفهان از ۳ تا ۹ اردیبهشت سال جاری با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها