یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
پانسیون‌های مطالعاتی فعال در زنجان مجوز ندارند

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه پانسیون‌های مطالعاتی فعال در استان زنجان فاقد مجوز هستند، گفت: مجوز فعالیت پانسیون مطالعاتی و کتابخانه‌های شخصی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان صادر می‌شود.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مجوز فعالیت پانسیون مطالعاتی و کتابخانه‌های شخصی باید توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان صادر شود.

وی افزود: این امر به منظور ساماندهی و نظارت بر خدمات ارائه شده در پانسیون‌های مطالعاتی صورت می‌پذیرد و در حال حاضر هیچ‌یک از پانسیون‌های مطالعاتی فعال در استان زنجان مجوز دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این خصوص معتقدیم که با توجه به اهمیت حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در پانسیون‌های مطالعاتی، باید محتوا و خدمات ارائه شده در پانسیون ها توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تایید و بعد در اختیار مردم قرار گیرد.

رضاخانی تصریح کرد: اگر پانسیون‌های مطالعاتی مجوز نداشته باشد، باید تعطیل شوند تا استانداردهای لازم برای فعالیت را دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: ایجاد و توسعه پانسیون مطالعاتی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و رشد و تعالی جامعه است و در این راستا اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از تمامی افرادی که ظرفیت و آمادگی ایجاد پانسیون مطالعاتی را دارند دعوت به همکاری می‌کند.

رضاخانی ادامه داد: فرایند درخواست مجوز فعالیت سالن‌های مطالعه، باید از طریق سامانه صدور مجوز سالن‌های مطالعه به آدرس https://sso.farhang.gov.ir صادر شود و تمامی مراحل ثبت نام، پیگیری و دریافت مجوز بوسیله پنجره واحد وفا انجام می‌شود و خدمات غیرحضوری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: راهنمای جامع نحوه دریافت مجوز پانسیون‌های مطالعاتی در سایت اداره‌کل کتابخانه‌های استان زنجان به آدرس www.zanjanpl.ir در دسترس متقاضیان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط