پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
۱۶ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند

کهگیلویه و بویراحمد- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶ هزار نفر در این استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این تعداد دو نفر برگزیده ملی و ۱۳۶ نفر برگزیده استانی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، محسن جبارنژاد چهارشنبه شب در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین پویش کتابخوانی کشور است، گفت: این جشنواره سالیانه در سطح ملی برگزار می‌شود و با استقبال خوبی نیز همراه است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش‌های کتابخوانی، هنرهای تجسمی، نقاشی، داستانک و شعر برگزار شد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان نیز در ادامه با بیان اینکه اهمیت ماه مبارک رمضان به سبب نزول قران بود، گفت: ۲۵۵ بار واژه کتاب در قرآن تکرار شده و این به سبب اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام است.

۱۶ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند
ستار هدایت‌خواه تصریح کرد: معجزه پیامبر اسلام کتاب است و خداوند در اولین آیه وحی شده به پیامبر از او خواست که بخواند.

وی با بیان اینکه کتاب در فرهنگ دینی ما بسیار ارزشمند است، گفت: فرهنگ کتابخوانی آنطور که باید در شان امت اسلام باشد، نیست پس باید پویش‌های کتابخوانی چون جشنواره ملی رضوی را بیشتر ترویج بدهیم.

هدایت‌خواه اضافه کرد: مهمترین راه کسب علم، آگاهی و معرفت کتاب خواندن است و انسان هایی که کم کتاب می‌خوانند اهل تفکر عمیق نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در ادامه گفت: کسانی که رشد عملی داشتند و به جایگاهی رسیدند همه پرورش یافته کتاب بودند، تاکنون مشاهده نکردیم عالمی بدون کتاب به جایگاهی رسیده باشند.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی با بیان اینکه ما مرهون و مدیون کتاب هستیم، افزود: تمام علومی که در اختیارمان قرار داد مدیون مکتوب کردن این علوم هستند و گرنه آنها را در اختیار نداشتیم.

وی با بیان اینکه باید فرزندانمان را آشنا و علاقه‌مند به کتاب کنیم، عنوان کرد: اگر جامعه‌ای اهل فرهنگ باشد ارتقاء پیدا می‌کند زیرا منشا بسیاری از مشکلات به عدم مطالعه و کتابخوانی برمی‌گردد پس باید این فرهنگ را رشد بدهیم.

۱۶ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند
امام جمعه یاسوج بیان کرد: نمیتوانیم فضای مجازی را رها کنیم پس باید مطالعه صحیح بیشتر در برنامه های تلفن همراه اتفاق بی‌افتد.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید محتوای کتاب صحیح باشد، افزود: هر مطالعه ای مفید نیست و برخی ها علیه دین و نظام کتاب می‌نویسند اما خواندن آن ارزشی ندارد.

وی گفت: نظارت بر محتوای کتاب ها مهم است و مسئولان باید شرایطی را به وجود بیاورند که در فضای مجازی کتاب‌ها منتشر شود و به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها