یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
اولویت‌های سند قرآنی همدان استخراج شود

همدان - نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: اولویت‌های سند قرآنی همدان استخراج شود و در اختیار تهران قرار گیرد تا طبق آن بودجه‌ای مصوب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر یکشنبه در آخرین شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: مصوبه الزامی بودن مشاوره قبل از ازدواج هنوز اجرایی نشده و نیاز است سازوکارها را به سمت اجرای این مصوبه مهم پیش ببرید.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه اخیراً ۵۰۰ میلیون تومان توسط وزیر فرهنگ برای شورای قرآنی در نظر گرفته شد که کافی نیست اما باید قدردان بود افزود: اولویت‌های سند قرآنی باید استخراج شود و در اختیار تهران قرار گیرد تا طبق آن بودجه‌ای مصوب شود که باید متولیان امر این اقدام را در اولین فرصت انجام دهند.

وی به طرح قرآنی مسطورا اشاره کرد و گفت: این طرح را برنامه سازمانی و نه برنامه ابلاغی از سوی سازمان تبلیغات یا هر نهاد دیگری حساب کنید چرا که این برنامه قرآنی است و خدمت و توسعه آن خدمت به قرآن خواهد بود.

شعبانی از مطالبات جامعه معلول نیز سخنان به میان آورد و گفت: جامعه معلول ما واقعاً به حمایت نیاز دارند، در استان خدمت‌رسانی به این عزیزان ضعیف است و باید مجموعه‌ای در اختیار آن‌ها قرار گیرد، به ویژه اینکه در عرصه‌های ورزشی افتخارآفرین و بسیار موفق هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌های جامعه معلول نداشتن فضاسازی مناسب است که شهرداری موظف بوده اقدامات لازم را برای فراهم کردن امکانات در این راستا برای آنها فراهم کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان راه‌اندازی مرکز تربیت کودک و نوجوان را یکی از نخستین مصوبات شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: نیاز است در خصوص تربیت کودکان و نوجوانان به ویژه زیرساخت‌ها و تولید محتوا ورود جدی داشت.

المان‌های شهری با زبان لاتین با فرهنگ ما سازگار نیست

استاندار همدان نیز با انتقاد به وجود المان‌هایی به زبان لاتین در شهر اظهار کرد: المان‌های انگلیسی‌زبان با فرهنگ ما سازگار نیست و ما تأکید داریم با طراحی بسیار خوب این موضوع مدیریت شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه المان‌ها باید متناسب با فرهنگ و هویت ملی مورد استفاده قرار گیرد گفت: باید نحوه هزینه‌کرد اعتبار و بودجه‌ای که به استان تخصیص داده می‌شود در شورای برنامه‌ریزی مصوب شود چراکه دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات نخستین مسئله‌ای که طلب می‌کنند طرح‌ها و برنامه‌های مصوب این شوراست.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اعتبار ابلاغی ابتدای سال متناسب با ماموریت دستگاه‌ها تخصیص داده می‌شود عنوان کرد: در خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، منوط به اولویت‌بندی مدیر است که برای مؤسسات قرآنی یا فرهنگی هزینه شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته از اعتبارات مازاد ۳۰۰ میلیون تومان به اداره ارشاد تعلق گرفت که البته مقدار آن محدود است گفت: تصویب هیچ اعتباری به طور شخصی در اختیار ما نیست و همه موارد باید به ریز در شورا مصوب شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تا ۸۵ درصد اعتبارات وزارت ارشاد در دست وزیر است و ۱۵ درصد در اختیار ماست که همه آن به مدیرکل واگذار می‌شود گفت: تا حد توان به مجموعه‌ها و موسسات قرآنی کمک می‌کنیم اما این‌طور هم نیست که بودجه در دست ما باشد.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها ملزم هستند طرح قرآنی مسطورا را به صورت جدی در مجموعه‌های خود پیش ببرند و کمیته نظارتی نیز بر عملکرد آنان نظارت داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان نیز اظهار کرد: می‌طلبد سازمان تبلیغات و صدا و سیما به موضوع پراهمیت جوانی جمعیت بپردازند و در خلال برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی به این موضوع و فرهنگ‌سازی در راستای آن بگنجانند.

فاطمه ستاری‌نوید با بیان اینکه همدان مفاخر قرآنی بسیاری دارد اما مراسم تجلیل درخور برای آن‌ها برگزار نمی‌شود گفت: از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم توجه ویژه به این عزیزان و معرفی آنها به جامعه انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها