یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کتاب طنز «بایاتیلار» در حوزه هنری آذربایجان‌غربی رونمایی شد

آذربایجان‌غربی-کتاب طنز «بایاتیلار» به نویسندگی ویدا افضلی، شاعره ارومیه‌ای در محفل طنز حوزه هنری آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سعید سلیمانپور صبح یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب مجموعه شعر ترکی «بایاتیلار» به نویسندگی ویدا افضلی، گفت: دربین بانوان صاحب قلم و ذوق و قریحه و اندیشمند، عموماٌ طنزپرداز خیلی کم پیدا می‌شود و ارومیه هم از مساله، مستثنا نیست، اما طی بیش از ده سال عمر فعالیت دفتر طنز حوزه هنری، بانوان شاعر و نویسنده و هنرمند، اهل طنز و طنزپردازان متعددی برخاسته‌اند که ویدا افضلی یکی از آن‌ها است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: کتاب «طنز بایاتیلار» مجموعه‌ای با بیش از ۲۰۰ بایاتی است که ویدا افضلی در قالب «بایاتی» یعنی شعر چهار مصرعی هفت هجایی مردمی مشهور آذری سروده و افکار و اندیشه‌های اجتماعی، خانوادگی و انتقادی خود در در این قالب بیان کرده است و ایشان نخستین زن طنزپرداز استان آذربایجان‌غربی است که کتابی مستقل در این قالب و مضمون تدوین و منتشر کرده است.

به گزارش ایبنا؛ همچنین در این مراسم از ویدا افضلی تجلیل شد.

در ادامه برنامه، تعدادی از شعرا و نویسندگان از جمله غلامرضا دانشفروز، سجاد صافی، میرحسین سعیدی، مصطفی قلیزاده علیار، ویدا افضلی، سحر افضلی، پری عبادی، مرتضی شاکری، غلامعلی کریمی، هنگامه قاسمی، علی شجاع، محمدتقی آقازاده شعرخوانی کردند.

همچنن ۱۵ آذر سال‌جاری، مراسم نکوداشت ویدا افضلی تحت عنوان «گؤروش ۱۷» از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها