یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
داور لاک‌پشت پرنده میهمان خوزستانی‌ها می‌شود

خوزستان -معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری کارگاه‌های کتابخوانی با حضور مینا حدادیان داور لاک‌پشت پرنده در استان خوزستان خبر داد.

مهرانگیز بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با تشریح اینکه روستاهای برگزیده دوستدار کتاب باید برنامه‌های ترویجی کتابخوانی برگزار کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای ساریه دشت آزادگان در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشوری به عنوان روستای برگزیده انتخاب شد، بر اساس اعلام اداره کل مجامع و فعالیت‌های فرهنگی، روستاهای برگزیده باید اعتبار دریافتی خود را برای رویدادهای ترویجی کتاب محور هزینه کنند.

وی برنامه‌ریزی مدون دبیرخانه رویدادهای ترویجی این اداره‌کل، برای برگزاری رویدادهای کتاب محور را، از جمله اقدامات مهم دبیرخانه دانست و افزود: برای اجرای رویدادهای کتابخوانی در روستای ساریه دشت آزادگان درصد برآمدیم براساس برنامه‌ریزی مدون و دوره‌ای سلسله کارگاه‌های ترویج کتابخوانی را با حضور نویسندگان و پژوهشگران برجسته کشوری در روستاها برگزار کنیم.

بحیرایی ادامه داد: از ۱۴ اسفندماه اولین کارگاه با عنوان «متفاوت‌ها را خبر کنیم» در کتابخانه عمومی شهدای ساریه دشت آزادگان با حضور مینا حدادیان نویسنده، پژوهشگر و داور لاک پشت پرنده ویژه کودکان ۹ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کارگاه‌های دیگر رویدادهای ترویجی بیان کرد: ۱۴ اسفند ماه، کارگاه دیگر، ویژه معلمان دبستان شهید احمد مرمزی در روستای ساریه دشت آزادگان برگزار می‌شود و در ۱۵ اسفندماه، کارگاه «قصه را از آن خود کنیم» در کتابخانه دژگلی روستای دوکوهک، روستای دوستدار کتاب برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کارگاه «اشیا و روایت‌ها »۱۵ اسفند ماه در دبستان مفتح روستای تنگه آبادان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها