یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
مسابقه کتابخوانی «آقای شهردار» در دانشگاه بوعلی‌سینا

همدان - مسابقه کتابخوانی «آقای شهردار» به مناسبت روز شهید و به همت معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، به مناسبت روز بزرگداشت شهدا مسابقه کتابخوانی «آقای شهردار» در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

مهلت ثبت‌نام در این مسابقه کتابخوانی تا ۱۵ اسفند ماه است و آزمون روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.

این مسابقه که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود، به برگزیدگان اول تا سوم جوایز نقدی اهدا خواهد کرد.

«آقای شهردار» داستانی بر اساس زندگی فرمانده شهید، مهدی باکری به قلم داوود امیریان است.

بخشی از داستان: کاظم، نگاهی به اطراف انداخت. همه جا را سیاه می‌دید. عینک دودی‌اش را برداشت. کلاه کشی تا ابروانش پایین آمده بود. یقه پالتویش را بالا داد و دوباره با دقت و ریزبینی، اطراف را از چشم گذراند. سر کوچه، چند پسربچه فوتبال بازی می کردند. روی پشت بام چند خانه آن طرفتر، جوانکی چشم به آسمان دوخته بود و سوت می‌زد و از دیدن کفترهای در حال پروازش لذت می برد. کاظم سه بار شاسی زنگ خانه را زد. بعد رفت و عقب ایستاد. پرده پنجره طبقه دوم که رو به کوچه بود، کنار رفت. مهدی دست تکان داد. کاظم، عینکش را به چشم زد؛ یعنی اوضاع آرام است. لحظه‌ای بعد، در باز شد و کاظم وارد خانه شد. پیرزن صاحبخانه در حیاط رخت می شست. کاظم سلام کرد. پیرزن گفت: «سلام اکبرجان. پسرم، داروهایم را گرفتی؟» کاظم جلو رفت. از جیب پالتویش، کیسه‌ای پر از قرص و شربت درآورد، به دست پیرزن داد و گفت: «مگر می شود یادم برود آباجان؟ حالت چطور است؟»…

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها