جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
انتخابات با چاشنی بازار کتاب گرگان

گلستان- نوجوان رأی اولی گرگانی که پس از خریدن کتاب‌ از جمعه بازار کتاب گرگان راهی صندوق اخذ رأی شده بود، گفت: امروز رأی دادم تا با انتخاب نماینده‌ای اصلح برای آینده خودم ارزش قائم بشوم.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - سیدحسن حسینی نژاد: جمعه بازار کتاب پاتوقی فرهنگی و مردمی در گرگان است که هر جمعه در صورت مساعد بودن آب و هوا در محل پارک شهر جان می‌گیرد.

این بازار از دیرباز تا به امروز محل فروش کتاب‌های دست دوم و…بوده و به اعتقاد بسیاری از مراجعین به این پاتوق فرهنگی، گاهی می‌توان کتاب‌های روز بازار را در آن با قیمتی کمتر یافت و خریداری کرد.

پیش از ظهر امروز (جمعه ۱۱ اسفند) و در صبحی آفتابی که کم‌کم رنگ و بوی رسیدن بهار را می‌شد در آن حس کرد سری به این بازار هفتگی زدیم. پاتوقی که این هفته برپایی‌اش مصادف با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و از گوشه و کنار پیاده‌راه پارک شهر می‌شد افرادی را دید که یا به سوی صندوق اخذرأیی در آن حوالی می‌رفتند و یا در حال بازگشت از آن بودند. حتی در میان آن‌ها افرادی هم به چشم می‌خوردند که برای دیدن عناوین کتاب‌های بساط شده در این بازار ولو برای چند لحظه کوتاه توقف کردند.

در حین گشت و گذار در این پاتوق فرهنگی و در یک مواجهه تصادفی با جوانی رأی اولی که با پدرش درباره اینکه چرا بر روی شناسنامه‌اش مُهری نزدند و پدر چرایی و روند جدید برپایی انتخابات را به او توضیح می‌داد روبه‌رو شدیم.

نوجوانی دهه هشتادی و دانش آموخته رشته ریاضی به نام علیرضا اکبرزاده که به تازگی وارد ۱۸ سالگی شده بود و به همراه پدرش و یکی از دوستانشان به یکی از شعب اخذ رأی نزدیک به پارک شهر مراجعه کرده بودند که در بازگشتی دوباره به جمعه بازار کتاب گرگان با آن‌ها روبه‌رو شدیم.

وی به خبرنگار ایبنا، گفت: با وجود آنکه به تازگی به سن قانونی رأی دادن رسیدم و بطبع احساس و حتی هیجان خاصی را برایم به دنبال داشت اما به توصیه و حرف‌های پدرم و بخاطر شناخت و آشنایی نزدیکی که با یکی دو نفر از کاندیداهای مجلس داشت رفتم و رأی دادم.

اکبرزاده که خود را علاقه‌مند به ادبیات فانتزی و گاهی رمان‌های کلاسیک معرفی کرد ادامه داد: تجربه رفتن به پای صندوق رأی با پدر و دوستش و همراه با (به دو کتاب در دستش اشاره می‌کند) مومو (میشائیل انده) و لامپی (آنت شاپ) و نیز خریدن کتاب‌های ریون هارت (دیوید گمل) جلاد لاغر (دارن شان) و خودسران (کِلم مارتینی) در بازگشت مجدد به جمعه بازار کتاب تجربه خاطره انگیزی شد و بی‌صبرانه منتظرم به خانه برسم و خواندن یکی از این‌ها را شروع کنم.

وی در پاسخ به پرسشی مجدد درباره علت تصمیمش در شرکت انتخابات گفت: من خوشبختانه در خانواده‌ای بزرگ شدم که فضای گفت وگو بین اعضا وجود دارد که در نهایت تصمیم این شد که امروز آمدم و تک رأی خودم را دادم.

اکبرزاده، افزود: به نظرم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و کنش‌های سیاسی و اجتماعی هر کسی در زندگی‌اش رأی دادن و شرکت در انتخابات است.

وی افزود: پس از گپ و گفتی با پدرم که خود فردی اهل مطالعه و دغدغه‌مند است در نهایت با دلایل متعدد تصمیم گرفتم که حتماً رأی بدهم و برای آینده خودم با انتخاب نماینده‌ای اصلح ارزش قائم بشوم.

وی در پایان گفت: من به شخصه الان اعلام می‌کنم که خوشحالم حرف پدرم را گوش کردم و از حضور در انتخابات هم راضی هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها