شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
اجرای ۴ برنامه شاخص به‌مناسبت روز قرآنی بوشهر

بوشهر – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر از برگزاری چهار برنامه‌ شاخص قرآنی به مناسبت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر خبر داد.

عبدالرحیم افروغ با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این چهار برنامه شاخص شامل «گردهمایی قرآنیان استان»، «کاروان قرآنی»، «نمایشگاه قرآن و عترت» و «جشنواره قصه‌گویی قرآنی» می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های روز قرآنی بوشهر با شعار «می‌خوانمت» در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: گردهمایی قرآنیان استان در روز ۱۶ اسفند ماه به مناسبت ارتحال عالم ربانی میرزا معتقد اهرمی ریشهری کاتب قرآن متقارن و رمزدار روز قرآنی بوشهر خواهد بود که با حضور قاریان، حافظان، مفسران و همه فعالان قرآنی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: این گردهمایی با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و احیای قرآنی، هم‌افزایی و ایجاد فضای صمیمی و همدلی بین قرآنیان، شناخت و معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم به مردم و همچنین استعدادیابی آینده‌سازان و تجلیل از پیشکسوتان است.

به گفته وی، برنامه‌های میز گفت‌وگو، ایده‌های خلاقانه قرآنی، بررسی آسیب‌های جامعه قرآنی کشور و استان، تدبر در قرآن کریم و تلاوت روح‌بخش قرآن کریم از برنامه‌های جانبی این گردهمایی خواهد بود.

افروغ ادامه داد: کاروان قرآنی دیگر برنامه روز قرآنی بوشهر است که به‎منظور فراگیر کردن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و با هدف مهجوریت‎زدایی کلام وحی در بین آحاد جامعه، تلطیف فضای جامعه با انوار دل‌انگیز قرآن کریم، معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم و همچنین استعدادیابی و تمرکززدایی فعالیت‌های قرآنی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: این کاروان از ۱۳ اسفند ماه از مرکز استان راه خواهد افتاد و جنوبی‎ترین نقطه استان؛ یعنی شهرستان عسلویه تا شمالی‌ترین نقطه آنکه شهرستان دیلم است، مسیر حرکت کاروان خواهد بود و ۲۳ اسفند ماه در مراسمی اختتامیه این کاروان در بوشهر به کار خود پایان می‌دهد.

وی در خصوص محل حضور این کاروان در شهرهای استان بیان کرد: محل اجرای برنامه‌های این کاروان محل‌های پرتردد و پر جمعیت مثل مدارس، میادین، مساجد، سواحل و پارک‌ها خواهد بود و در زمان حضور این کاروان در هر نقطه استان برنامه‌هایی متعدد از جمله تلاوت قرآن، تواشیح، سرود، تئاتر قرآنی، خوشنویسی و نقاشی قرآنی، بازی‎های کودکانه اجرا خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان همچنین گفت: نمایشگاه بزرگ قرآنی استان از ۱۴ تا ۲۳ اسفند ماه در سالن دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) بوشهر برگزار خواهد شد.

به گفته افروغ، علاوه بر ارائه محصولات فرهنگی قرآنی در بخش‌های مختلف قرآنی، آموزش عالی و پژوهش، آموزش‌های عمومی، تبلیغ و ترویج، مشاوره بر اساس آموزش‌های قرآنی و برنامه‌های ویژه قرآنی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین همزمان با هفته قرآنی بوشهر، نخستین جشنواره قصه‌گویی قرآنی در دو بخش ویژه «بزرگسالان» و «زیر ۱۸ سال» به صورت استانی برگزار می‌شود، افزود: «معلمان قصه‌گو» و «مادران قصه‌گو» دو بخش ویژه این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر یادآور شد: اجرای کارگاه‌های آموزشی و همچنین دعوت از برگزیدگان برای اجرا در صدا وسیما از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

به گزارش ایبنا؛ ۱۶ اسفند همزمان با رحلت آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار، روز قرآنی بوشهر نام‌گذاری شده که هرساله به مناسبت آن به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها