پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
ادبیات کودک و نوجوان پادزهر تمام سموم فرهنگی است

دبیرعلمی دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک گفت: ادبیات کودک و نوجوان پادزهر تمام سموم فرهنگی ماست و هرچه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم از خسارت‌های بزرگ‌تر جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیداحمد میرزاده در افتتاحیه دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک که شامگاه دوم اسفند در تفت در استان یزد آغاز به کار کرد با اشاره به اینکه در این دوره ۹۰ نفر از ادب‌جویان شعر و داستان کودک و نوجوان حضور دارند، توضیح داد: این دوره همزمان مرحله سوم دوره اول و مرحله اول دوره دوم قاصدک را شامل می‌شود و ادب‌جویان این دوره پیش از این زیر نظر مربیان دوره اول آموزش دیده‌اند.

دبیرعلمی دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک تاکید کرد: تفاوت این مرحله با مراحل قبل کارگاهی بودن است که در این کارگاه‌ها ادب‌جویان به طور عملی با سوژه‌یابی آشنا می‌شوند.

وی در بیان اهمیت ادبایت کودک و نوجوان گفت: ادبیات کودک و نوجوان پادزهر تمام سموم فرهنگی ماست و هرچه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم از خسارت‌های بزرگ‌تر ممانعت می‌شود. ادبیات کودک و نوجوان مادر هنرهای تجسمی است و ادبیات را می‌توان مادر تمام هنرها دانست که وقتی به کودکان و نوجوانان اختصاص می‌یابد پایه فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

میرزاده همچنین با اشاره به اینکه ادب‌جویان این دوره در پنج کلاس و در مجموع ۲۰ ساعت آموزش بهره می‌برند، افزود: همچنین در نشستی تخصصی ادب‌جویان با تدریس هادی حکیمیان، نویسنده «من مهدی آذربزدی هستم» با مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان آشنا می‌شوندو نیز از تدریس محمود پوروهاب در کارگاه آشنایی با بازنویسی متون کهن برخوردار می‌شوند. برپایی محفل شعر «ایران، خانه ما» با توجه به نزدیکی زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز محفل شعر و داستان مهدوی اشاره کرد.

در مراسم افتتاحیه برگزیدگان بخش‌های داستان و شعر غزه که در دوره قبل قاصدک برگزار شد، معرفی و تقدیر شدند. این افراد شامل آزاده سالمی، صبا فیروزی، شقایق پای‌رنج و زهرا عراقی در بخش شعر و زهرا چشم‌به راه، زهرا یعقوبی مقدم و زهرا سائلی در بخش داستان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها