دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
آیین نکوداشت عبدالرسول خیراندیش، تاریخ‌نگار جنوبی برگزار می‌شود

بوشهر – آیین نکوداشت عبدالرسول خیراندیش، تاریخ‌شناس و تاریخ‌نگار جنوبی به همت گروه تاریخ و باستان‌‎شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن ایرانی تاریخ و انتشارات نگارستان اندیشه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این آیین ساعت ۱۷ دوشنبه، ۳۰ بهمن در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات‎‌الهی (ویلا) برگزار می‌شود. سخنرانان این برنامه، محمدعلی اکبری، مجتبی تبریزنیا، مسعود جوادیان، منصور صفت‌گل، نصرالله صالحی، غلامحسین زرگری‌نژاد، احمد مسجدجامعی و علیرضا ملایی‌توانی هستند که درباره شخصیت و فعالیت‌های تاثیرگذار عبدالرسول خیراندیش در عرصه تاریخ‌نگاری کشور سخن خواهند گفت.

به گزارش ایبنا؛ عبدالرسول خیراندیش، تاریخ‌شناس، تاریخ‌نگار و استاد تاریخ در سال ۱۳۳۶ در شهر برازجان به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم در همانجا طی کرد. وی در سال ۱۳۶۳ از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته تاریخ دانش‌آموخته شد و پس از یک سال تدریس در مراکز تربیت‌معلم شیراز و برازجان، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تاریخ وارد دانشگاه تهران شد. او در سال ۱۳۶۶ دوره کارشناسی ارشد را به پایان برد و در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شد. خیراندیش سپس در سال ۱۳۶۹ دوره دکترای تاریخ را در دانشگاه تربیت مدرس آغاز کرد و در سال ۱۳۷۴ دانش‌آموخته شد.

خیراندیش در حاضر عضو هیئت‌علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز است. نخستین اثر نوشتاری او جزوه‌ای تحقیقی با نام «اسطوره‎شناسی» بود که در سال ۱۳۶۰ منتشر و برای دانشجویان رشته تاریخ به عنوان مآخذ معرفی شد. این استاد تاریخ بنیان‌گذار مجله رشد آموزش تاریخ، در وزارت آموزش و پرورش و مجله «کتاب ماه تاریخ و جغرافیا» است. «بایندران»، «مغولان در قفقاز»، «فارسیان در بربار مغولان»، «سواحل خلیج فارس»، «برازجان»، «مغولان در تاریخ» از جمله آثاری است که خیراندیش در این سال‌ها به بازار کتاب راهی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها