پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کتاب «ویوپوینت؛ راهنمای عملی روش ویوپوینت و کامپوزیشن» منتشر شد

کتاب «ویوپوینت؛ راهنمای عملی روش ویوپوینت و کامپوزیشن» نوشتهٔ آن بوگارت، تینا لاندو و ترجمهٔ سیمین غلامی در نوبت سوم از انتشارات بیدگل در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «ویوپوینت؛ راهنمای عملی روش ویوپوینت و کامپوزیشن» نوشتهٔ آن بوگارت، تینا لاندو و ترجمهٔ سیمین غلامی در نوبت سوم از انتشارات بیدگل در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد. این کتاب با ۲۵۴ صفحه به قیمت ۲۰۵ تومان در بازار کتاب به فروش می‌رسد.

نویسندگان در این کتاب می‌خواهند تا ضمن آشکارسازی فلسفهٔ درونی روش ویوپوینت که یکی از شناخته‌شده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های تمرینِ تئاتر و بازیگری است دستورالعمل گام‌به‌گام و دقیقی را برای استفاده از تکنیک‌های آن در تمرین، پیشِ روی کوشندگان عرصهٔ تئاتر بگذارد.

آن بوگارت، تینا لاندو به‌عنوان کارگردانان مطرح معاصر آمریکا و مؤثر در ایجاد این تکنیک شناخته می‌شوند. بازیگران در طول سی‌سال گذشته از این روش به برای ایجاد خلاقیت‌های بیشتر در طول بازی و اجرا، و خلاقیت در حین تولید یک اثر برای کارگردان، طراحان، نویسندگان و. استفاده می‌کردند.

بوگارت، تینا لاندو استفاده از این تکنیک را آن‌قدر مؤثر می‌داند که فقدان آن نمی‌تواند عوامل صحنه را به ایجاد استفاده از تکنیک های جدید و به‌روز دربیاورد.

کتاب «ویوپوینت؛ راهنمای عملی روش ویوپوینت و کامپوزیشن» برای بازیگران، کارگردانان، طراحان و نویسندگان خلاق گردآوری شده است. این کتاب علاوه بر شناخت و معرفی کامل روش ویوپوینت به تکنیک ها و ایده‌های جدیدی در حوزهٔ تئاتر اشاراتی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها