شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کمبود نیروی انسانی و نپرداختن نیم درصد شهرداری‌ها چالش کتابخانه‌های خدابنده

زنجان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده گفت: کمبود نیروی انسانی عمده‌ترین مشکل در کتابخانه‌های عمومی خدابنده است.

سمیه سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ باب کتابخانه عمومی در شهرستان خدابنده فعال است که یکی از مهمترین مشکلات این باشگاه‌های فرهنگی، کمبود نیروی انسانی است و این مشکل سبب شده کتابخانه‌ها در انجام امور و مرخصی دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بعدی مربوط به پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری‌ها است، گفت: با وجود پیگیری های مسئولان کتابخانه‌ها و اداره شهرستان نیم درصد از سوی شهرداری ها بصورت منظم و کامل پرداخت نمی‌شود.

سپهری با اشاره به جایگاه مهم کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: کتابخوانی سطح آگاهی عمومی جامعه را در همه زمینه ها بالا برده و موجب اعتلای شاخص های فرهنگی جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخوانی همچنین سبب رشد و پرورش قدرت تفکر، استدلال و تجزیه و تحلیل افراد شده و بینش و جهان بینی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: کتابخوانی باعث پرورش تخیلات و رفع نیازهای علمی و همچنین باعث افزایش مهارت و تحلیل اطلاعات گوناگون وافزایش دایره لغات و واژگان در افراد می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده در ادامه به برخی از برنامه‌های این اداره در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه بزرگسالان و کودکان در حوزه‌های مختلف، هماهنگی با آموزش و پرورش برای بازدید دانش‌آموزان برای آشنایی با کتابخانه و خدمات آن از سایر برنامه‌های اجرا شده در خدابنده است.

سپهری ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مختلف، شب شعرهای مناسبتی و....، برگزاری نشست‌های ادبی و کتابخوان مناسبتی و مسابقات کتابخوانی، تفسیر قرآن کریم، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، دوره های آموزشی متنوع مذهبی، هنری، کارگاه مشاوره نیز در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و استفاده از فضای کتابخانه‌ای اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط