پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی در بابل بازدید کرد

مازندران- وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی در بابل بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بابل، عیسی زارع‌پور پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری در مازندران، از کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل بازدید به عمل آورد.

وزیر ارتباطات در این بازدید که با همراهی یکی از اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد از مسئولان این اپراتور تلفن همراه قول مساعد گرفت تا در بازطراحی کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل، مشارکت کنند.

بازطراحی این کتابخانه یک میلیارد تومان هزینه دارد. این کتابخانه، نخستین کتابخانه عمومی در مازندران است که به فیبر نوری تجهیز شد.

وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی در بابل بازدید کرد

مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران تجهیز کتابخانه به فیبر نوری را از این منظر که پژوهشگران و جوانان از این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند بسیار ارزشمند دانست.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور گفت: خرسندیم که با تجهیز شدن کتابخانه‌های عمومی به فیبر نوری می‌توانیم خدمات بهتری به مراجعه‌کنندگان ارائه کنیم.

وی افزود: نقشه بازطراحی این کتابخانه تهیه و به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شد و توانستیم مجوز لازم را اخذ کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در این بازطراحی، برای سهولت دسترسی افراد به کتاب‌ها، مخزن کتابخانه از طبقه سوم به طبقه دوم منتقل می‌شود و همچنین بخش‌های مختلفی از جمله بخش نسخ خطی و چاپی و آثار نفیس، ساختکده، اتاق علم، گلری و سالن مطالعه انفرادی و گروهی اضافه خواهد شد.

مهدیان‌پور با بیان اینکه کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل از کتابخانه‌های استاندارد مازندران است که پنج هزا رو ۶۰۰ متر مربع زیربنا دارد، ادامه داد: سه هزار و ۳۰۰ نفر عضو این کتابخانه هستند و ۲۴ هزار و ۴۲۶ نسخه کتاب دارد، از کتابخانه‌هایی است که امانت کتاب هم در این مرکز دارای رشد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون در این کتابخانه حدود ۲۵ هزار نسخه کتاب به امانت دادیم، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط این کتابخانه و بازطراحی که کتابخانه‌ها نیاز دارند بازطراحی این کتابخانه را از سال گذشته در دست بررسی قرار دادیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: چون کتابخانه‌ها پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند خدمات در کتابخانه‌ها نیازمند بازطراحی است، همچنین بازطراحی سایر کتابخانه‌های استان را هم در دست بررسی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها