دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
بانوان شاعر دامنه واژگانی به وسعت فرهنگ اسلامی و ایرانی دارند

نغمه مستشارنظامی، شاعر و پژوهشگر ادبی گفت: زن شاعر امروز دامنه واژگانی به وسعت فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی دارد و شعرش شعر زمان و زمانه ماست.

نغمه مستشارنظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: شعر زنان در چهار دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در همه موضوعات و قالب‌ها شاهد آثار ارزشمندی از بانوان شاعر هستیم. نکته قابل توجه و قابل ذکر، ظهور ساحت‌هایی است که تا پیش از این در شعر پارسی و به‌ویژه شعر زنان مغفول بوده است. ساحت‌های ارزشمندی مثل ساحت مادری و همسری، خانواده، تکریم زنان آسمانی، حیا و حماسه و اقتدار زنانه در شعر معاصر بیش از پیش به چشم می‌خورد و زنان شاعر، امروزه هم شعر عاشقانه دارند و هم شعر حماسی، زمانی از خانه و خانواده می‌نویسند و زمانی از میدان نبرد و زن شاعر امروز دامنه واژگانی به وسعت فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی دارد و شعرش شعر زمان و زمانه ماست.

وی با بیان اینکه تعداد آثار تولیدی در حوزه ادبیات توسط پدید آورندگان زن پیشرفت چشمگیری داشته و از نظر کیفیت نیز کیفیت آثار قابل توجه است و پیشرفت چشمگیری داشته، توضیح داد: مصداق عینی این ادعا حضور پررنگ و موفق آثار بانوان شاعر در لیست نامزدها و برگزیدگان جوایز معتبر ادبی از جمله جشنواره شعر فجر، جشنواره شعر انقلاب و جشنواره کتاب سال دفاع مقدس است.

این پژوهشگر ادبی همچنین گفت: دوره‌های آموزشی و جشنواره‌های ادبی تاثیر مثبتی بر کیفیت آثار بانوان شاعر و معرفی استعدادهای جدید به این حوزه داشته و دوره‌هایی مثل اردوهای آفتابگردان‌های شهرستان ادب و همچنین دوره آموزش تکمیلی شعر انقلاب «تماشا» که توسط دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود، از جمله دوره‌های موفق آموزشی در این حوزه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها