جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
«آسید محسن»؛ شرحی از زندگی و آثار سیدمحسن مصطفی‌زاده

خراسان‌رضوی – یک نویسنده و کارگردان صاحب‌نام تئاتر گفت: «آسید محسن» دومین جلد از مجموعه‌کتاب‌های شخصیت‌نگاری تئاتر مشهد است که به زندگی و آثار استاد سید محسن مصطفی‌زاده می‌پردازد و شامل گزیده‌ای از آثار، یادداشت‌ها و گفتار دوستان و آشنایان درباره اوست.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – مرجانه حسین زاده: حمیدرضا سهیلی، نویسنده خوش‌نام و کارگردان پیشکسوت تئاتر خراسان که بیش از هرچیزی او را با کتاب وزینِ «صدسال تئاتر مشهد» و «قصه‌های رضوی» می‌شناسیم این بار کتاب «آسید محسن» که یادبودنگاری از زندگی و آثار زنده‌نام سیدمحسن مصطفی‌زاده، شاعر، نویسنده و پژوهشگر فقید خراسان است را رهسپار بازار نشر کرده است. او که همواره در گفت‌وگوهای‌اش «مفاخر پژوهی» را از مسائل مغفول در حوزه علوم‌انسانی دانسته است در خصوص این اثر گفت: این دومین جلد از مجموعه‌کتاب‌های شخصیت‌نگاری تئاتر مشهد است که به زندگی، آثار و مقالات بزرگان تئاتر مشهد می‌پردازد و یادداشت‌ها و خاطرات دوست‌دارانِ این افراد را در خود دارد.

او با اشاره به کتاب «آسید کمال» اظهار کرد: جلد اول مجموعه‌کتاب‌های شخصیت‌نگاری تئاتر مشهد با نگاهی به زندگی، آثار و گفته‌های دیگران درباره استاد سیدرضا کمال علوی چاپ و عرضه شد و اینک دومین جلد آن با عنوان «آسید محسن» به شخصیت استاد سید محسن مصطفی‌زاده می‌پردازد و گزیده‌ای از آثار، یادداشت‌ها و گفتار دوستان و آشنایان درباره این شخصیت در کتاب «آسیدمحسن» آمده است.
 

«آسید محسن» شرحی از زندگی و آثار سیدمحسن مصطفی‌زاده است

عضو سابق شورای نظارت بر نمایش مشهد که یک دهه حضورش در این شورا با اعتلای هنر تاتر و پشتیبانی از هنرمندان همراه بود، بیان کرد: در این کتاب، با توجه به علاقه‌ی استادمصطفی‌زاده به امام هشتم و عدد هشت، شخصیت‌ها و هنرمندان مختلف در هشت بخش نظرات و نوشته‌های خود در مورد استاد را طرح کردند.

سهیلی با اشاره به افرادی که درکتاب «آسید محسن» یادداشت نوشته‌اند، عنوان کرد: در این اثر هنرمندان سینما نظیر سعید سهیلی و داریوش ارجمند، هنرمندان تئاتر نظیر احمد مینایی، رضا حسینی، محمد ملتجی، کیوان صباغ و… همچنین شاعرانی نظیر دکتر منوری، نظافت و…، همچنین نویسندگانی همچون رضا طوسی، علیرضا مهرداد، هوشنگ جاوید و… یادداشت‌هایی را نوشته‌اند.

وی افرود: همچنین برخی دوستان سیدمحسن مصطفی‌زاده، نظیر بهمن حافظیان، غلامرضا سالم، مهدی خیری و همینطور برخی از مسوولان کشوری نظیر وزیر ارشاد، سید حسن خامنه‌ای، حجت الاسلام پژمانفر و… گفته‌هایی را در این کتاب درباره‌ی سیدمحسن مصطفی‌زاده به رشته تحریر در آورده‌اند.

این نویسنده و پیشکسوت تئاتر ادامه داد: در نظر دارم درباره همه شخصیت‌های تأثیرگذار تاتر مشهد به منظور معرفی آنان به جامعه و نسل‌های آینده کتابهایی را چاپ و عرضه کنم. تا کنون به دو شخصیت تأثیرگذار نظیر سیدرضا کمال‌علوی و سید محسن مصطفی‌زاده پرداخته‌ام و انشالله در آینده این شخصیت‌نگاری در مورد دیگر هنرمندان تاتری نیز ادامه خواهد داشت.

حمیدرضا سهیلی در پاسخ به این سوال که اکنون چه کاری در دست چاپ دارد، گفت: رمانی تحت عنوان «آتش و احساس» را آماده چاپ دارم همچنین در ادامه سلسله کتاب‌های شخصیت نگاری تاتر مشهد نیز کتابی را به زودی عرضه خواهم کرد که نام آن «آقا مسعود؛ مردی به رنگ انار» است که به زندگی و آثار و گفتارهایی در مورد شهید مسعود سهیلی می‌پردازد.

به گزارش ایبنا؛ مراسم رونمایی از کتاب «آسید محسن» به قلم حمیدرضا سهیلی به همت و تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی به زودی در مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها