سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
استمرار تجلیل از مفاخر و پژوهشگران همدان/ خانه پژوهشگر همدانی ثبت ملی می‌شود

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه تجلیل از مفاخر و پژوهشگران ادامه‌دار است، گفت: خانه مرحوم اذکایی نویسنده همدانی ثبت ملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، محسن معصوم علیزاده ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به تجلیل از مفاخر اعتقاد داریم و این کار به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حتماً در هر حوزه‌ای احترام به پیشکسوت توصیه شده است افزود: پاسداشت و نکوداشت اساتید و مفاخر در ادبیات فرهنگی ما نیز وجود دارد زیرا با اقدامات خود موجب ماندگاری فرهنگ اصیل و تاریخی شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان عنوان کرد: در حوزه میراث فرهنگی بزرگان زیادی وجود دارد که باید تجلیل شوند و طبق برنامه‌ریزی به مرور صورت خواهد گرفت و اساتید برجسته و بزرگان حوزه میراث فرهنگی و ادبی را تجلیل خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همدان با دارا بودن تاریخ و تمدن سه‌هزار ساله خود قطعه‌ای از ایران زمین است که می‌درخشد افزود: هرچه بیشتر در همدان کاوش می‌شود، بیشتر به تمدن این دیار پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه همدان در تاریخ بلند خود انسان‌های بزرگی را در این دیار پرورش داده است، گفت: همدان از بزرگان خود افراد زیادی را تحویل این مملکت داده که آنها توانسته‌اند مسیر بسیاری از افراد را تغییر دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: هم‌صدایی در ارج نهادن داشته‌های همدان در پیشکسوتان خیلی بیشتر است و وقتی اینها از همدان بگویند بسیار اثرگذار است و امروز اینها ستاره‌های آسمان همدان و ایران هستند.

معصوم علیزاده بیان کرد: ما باید برای نهادینه شدن فرهنگ قدرشناسی بزرگان تلاش کنیم تا همدان به جایگاهی که شایسته و بایسته است برسد

وی با بیان اینکه ۸۲ اثر منقول و غیرمنقول در فهرست آثار ملی ثبت شده است، افزود: در حوزه بناها و بافت‌های تاریخی استان، ۱۵۱ کارگاه را فعال کردیم و یخدان میرفتاح نیز در حال مرمت است.

معصوم‌علیزاده عنوان کرد: پنج پرونده دیگر برای ثبت در فهرست آثار ملی معرفی شده است که از جمله آنها می‌توان به مسجد خاتون ملایر، مسجد باباطاهر، خانه اذکایی، کاروانسرای جلدی و عمارت کلاه فرنگی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: موزه‌های بوعلی سینا تجهیز و بهسازی شده است و اموال منقول تاریخی و فرهنگی که در اختیار ماست مستندسازی آنها بروز شده و در مجموع یک‌هزار و ۷۴۷ مورد از اموال مستندسازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها