یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
گروه‌های مطالعاتی بانوان در کتابخانه مرکزی اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل- با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گروههای مطالعاتی بانوان در کتابخانه مرکزی اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ظهر یکشنبه در نشست با انجمن‌های مردم نهاد در ترویج کتابخوانی اظهار کرد: در طول فعالیت‌های یک ساله انجمن‌های مطالعاتی تعداد افراد علاقه‌مند برای شرکت در جلسات کتابخوانی و حلقه‌های مطالعاتی دو برابر افزایش یافته است.

پروانه رضا قلی‌زاده با بیان اینکه کتابخوانی علاوه بر تاثیرگذاری مثبت بر روح و جسم انسان‌ها در پیشگیری از آسیب‌ها و رشد آگاهی موثر است، بیان کرد: بسترسازی برای توسعه کتابخانه‌ها، زمینه ساز دسترسی اقشار مختلف در اقصی نقاط استان به کتاب خواهد شد و با این هدف کتابخانه در نقاط محروم استان نیز باید اجیاد شود.

وی یادآورشد: نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ اثر بخش در جامعه تلاش همگانی را می‌طلبد و توسعه این فرهنگ سبب بالندگی جامعه و فرهیختگی افراد می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به نقش مهم خانواده‌ها و مدارس در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: نهاد خانواده و مدرسه با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی مهمترین نقش را در این باره دارند تا کتاب به عنوان یکی از کالاهای مورد نیاز در سبد کالاهای مصرفی خانواده‌ها قرار گیرد.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها