شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
دهه فجر فرصتی مناسب برای ترویج گفتمان و معارف انقلاب اسلامی است

بوشهر – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای بیش از ۲۷۰ ویژه‌برنامه‌ به‌مناسبت دهه فجر، تاکید کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان و معارف آن است.

حیدر راهب با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: همزمان با دهه فجر مسابقه کتابخوانی ویژه گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال بر اساس کتاب «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی» به همت کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، کتاب «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی» نوشته حمید شاه‌آبادی است که به همت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و گزارشی از چگونگی شکل‌گیری وقایع روزهای ۱۹و ۲۰ آذر ۱۳۵۷ و راهپیمایی گسترده مردم در تاسوعا و عاشورا علیه رژیم شاه است. شعارهای مردم، چگونگی تجمع، مسیرهای راهپیمایی، برخورد نیروهای ساواک، عکس‌العمل مردم، حوادثی که در گوشه و کنار اتفاق می‌افتد، اقدامات رژیم و به‌طور کلی حال و هوای این دو روز و تأثیر آن بر روند پیروزی انقلاب در این کتاب روایت شده‌است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر سپس با اشاره به برگزاری بیش از ۲۷۰ برنامه متنوع فرهنگی- ترویجی به‌مناسبت بزرگداشت ایام‎الله دهه فجر و جشن ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب گفت: از مجموع این برنامه‌ها، ۱۵ برنامه به‎صورت شاخص و ۲۶۲ برنامه نیز در سطح کتابخانه‎ای اجرا می‎شود، هدف از برگزاری این برنامه‎‌ها تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اثرگذاری مثبت در بین جامعه به‎ خصوص نسل جوان، ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب و ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی، دهه فجر فرصتی را مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان و معارف آن دانست و افزود: این برنامه‌ها برای پاسداشت روزهای امیدبخش پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطره ایثار، همدلی، اتحاد، وحدت، مقاومت و در نهایت پیروزی مقتدرانه ملت سربلند ایران اسلامی برپا می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تأکید کرد: امسال برخی از برنامه‌های کتابخوانی را با محوریت کتاب و موضوع «پیروزی انقلاب اسلامی» با مشارکت آموزش و پرورش در برخی از مدارس برگزار می‌کنیم تا نسل امروز به خوبی با آرمان‌های انقلاب و نقش امام خمینی (ره) در بیدارگری و روشنگری مردم و مبارزه با طاغوت آشنا شوند.

راهب یادآور شد: نشست کتابخوان تخصصی ویژه انقلاب، مسابقه کتابخوانی، مسابقه داستان‌نویسی، عکاسی، نقاشی و روزنامه‌دیواری، برگزاری جشن، نمایشگاه و بازنمایی کتب موضوعی، نشست‌های کتابخوان دانش‌‎آموزی، کارگاه نقاشی و کاردستی، قصه‌گویی، نشست روشنگری، نمایش صحنه‌ای و نمایش عروسکی، معرفی کتاب مجازی و تولید محتوا، نشست‌های مطالعاتی و جمع‌‎خوانی، محافل ادبی و شعر خوانی، نقد و بررسی کتاب، جشنواره غذاهای بومی‌محلی، زنگ انقلاب و جشن انقلاب، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و آذین‎‌بندی و فضاسازی کتابخانه‎‌های استان از برنامه‎‌های شاخص این دهه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان خواهد بود.

وی سپس از اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد کتابَ‌های امانتی همزمان با دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: در این ایام میزبان علاقه‌‎مندان برای عضویت رایگان در کتابخانه‎‌های عمومی سراسر استان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها