سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
تشکیل کمیته ویژه برای «نوسازی صنعت چاپ کشور» و «خانه چاپ ایران»

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کمیته ویژه تحقق دو طرح «نوسازی صنعت چاپ کشور» و تشکیل «خانه چاپ ایران» در این دفتر خبر داد.

علی‌اکبر ابراهیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه در دفتر امور چاپ و نشر گفت: به دنبال برگزاری اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ کشور در هفته گذشته و طرح حمایت از نوسازی صنعت چاپ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل «خانه چاپ ایران» به همت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کمیته به زودی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است این کمیته با حضور کارشناسان، استادان و صاحب‌نظران دغدغه‌مند صنعت چاپ همراه باشد و موضوعات مربوط به نوسازی صنعت چاپ و «خانه چاپ ایران» پیگیری شود.

ابراهیمی با بیان اینکه بررسی و پردازش موضوعات مرتبط در این کمیته انجام خواهد شد، افزود: کارشناسان و مسئولان تشکل‌های چاپ و صنایع وابسته در این کمیته عضو خواهند شد. این کمیته به شکل فراگیر و ملی فارغ از تعارض‌ها و منفعت جویی‌های فردی، گروهی و جناحی همسو با مناسبات راهبردی و اساسی این صنعت بزرگ به انجام امور می‌پردازد.

به‌گفته وی، با بهره‌گیری از نظرات و تجربیات اعضای این کمیته پیگیری‌های لازم را برای مصوبات دو موضوع دنبال می‌کنیم.

ابراهیمی همچنین بیان کرد: سایر مسائل و موضوعات مهم و راهبردی این صنعت به شکل دغدغه‌مند رصد می‌شود تا در شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ کشور مورد بررسی و تمهید رفع مسایل و چالش‌ها انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها