یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
صدور حکم فرهنگی جایگزین حبس / خرید ۲۵۰ جلد کتاب در شهرستان اشنویه

آذربایجان‌غربی _ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: چهار فقره احکام فرهنگی جایگزین حبس در قالب خرید ۲۵۰ جلد کتاب و یک دستگاه رایانه در شهرستان اشنویه صادر شد.

ناصر عتباتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: ۴ حکم فرهنگی جایگزین حبس با اهداف خدمات عام المنفعه در قالب خرید ۲۵۰ جلد کتاب و یک دستگاه رایانه در دادگاه کیفری ۲ شهرستان اشنویه صادر شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت مورد تاکید است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه مبنی بر احیای حقوق عامه مردم، حبس‌زدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به نیازهای مناطق محروم و افزایش سرانه مطالعه بر مدار اجرای حکمرانی مطلوب قضایی و مردم محوری از جمله اهداف صدور احکام جایگزین است.

عتباتی گفت: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و در سه ماه اخیر حدود ۱۰۰ حکم جایگزین حبس در شهرستان اشنویه صادر شده است.

وی افزود: مسلماً هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه به معنای واقعی تقویت کنیم به همان میزان نیز آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها