یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
بودجه ملی به باغ موزه دفاع مقدس زنجان اختصاص یافته است

زنجان- استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه هزینه‌های باغ موزه دفاع مقدس زنجان از محل بودجه ملی بوده است، گفت: امیدواریم سال آینده شاهد تکمیل این باغ موزه باشیم.

محسن افشارچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به زنجان چند پروژه مهم مورد تأکید قرار گرفت و تأکید رئیس جمهور هم پیگیری همین پروژه‌‎های مهم بود.

وی با اشاره به اینکه حسب دستور رئیس جمهور پیگیری‎ مستمر تا تکمیل ساخت پروژه‌های نیمه تمام شهری بود، اضافه کرد: باغ موزه دفاع مقدس نیز از جمله پروژه‌هایی است که استان پیگیر آن است.

استاندار زنجان با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف این موزه افزود: تمام تلاش ما این است که این موزه تاریخی هرچه زودتر این پروژه تعیین تکلیف شود.

افشارچی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس یک ظرفیت بزرگ برای استان در ارتباط با نمایش دستاوردهای استان در بحث دفاع مقدس است، گفت: این موزه قابلیت برگزاری رزمایش‌های مختلف و همچنین استفاده فرهنگی را دارد.

وی در ارتباط با درصد پیشرفت باغ موزه دفاع مقدس نیز گفت: این پروژه ملی از ۱۱ سال قبل شروع شده و هم اکنون ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ساخت موزه در ۳ طبقه انجام خواهد شد، افزود: طبقه اول بخش اداری است که به پایان رسیده است و در حال استفاده قرار گرفته است.

افشارچی گفت: از سایر بخش‌های موزه شامل کتابخانه، موزه اسناد تاریخی مربوط به جنگ و اسناد مربوط به هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

استاندار زنجان به اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این بودجه ملی بوده و از استان ریالی به این پروژه اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ۶ هکتار است که نیاز به فضا سازی و محوطه سازی دارد، گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته سال آینده شاهد افتتاح کلی این باغ موزه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط