شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
کتاب «ایالت فارس در مشروطه دوم» منتشر شد

فارس- کتاب «ایالت فارس در مشروطه دوم» با تاکید بر تحولات سیاسی و اجتماعی شیراز توسط انتشارات سیوند منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، این کتاب به تالیف مسعود شفیعی سروستانی، پژوهشگر تاریخ فارس با حمایت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و توسط نشر سیوند انتشار یافت.

این اثر هفت سال از تحولات سیاسی و اجتماعی ایالت فارس در مشروطه دوم را با رویکرد تحلیلی بررسی کرده است.

در این پژوهش تاثیر دو متغیر دخالت خان‌های بختیاری و افزایش دخالت انگلیسی‌ها را در ایالت فارس در فاصله فتح تهران تا شروع جنگ جهانی اول مورد کاوش قرار داده است.

این کتاب از لحاظ روش و بینش تاریخ‌نگاری منبعی ارزشمند برای علاقمندان به مطالعات تاریخ فارس و شیراز، دانشجویان و پژوهشگران تاریخ است. روند رویدادهای ایالت فارس در دوره مشروطه دوم از فتح تهران تا پایان حکمرانی مخبرالسلطنه تحت تاثیر دو عامل و متغیر بیرونی از ویژگی های کتاب فوق است.

همچنین دستیابی خان‌های بختیاری به قدرت و افزایش دخالت و حضور انگلیسی ها در جنوب دو عامل اساسی موثر در جریان رخدادهای فارس از بخش های دیگر این اثر است.

این اثر درصدد است برای نخستین بار با تکیه بر داده های مستند به بررسی و تبیین تاثیر دو عامل فوق بر سیر تحولات شیراز و فارس بپردازد.

مسعود شفیعی سروستانی، پژوهشگر، استاد دانشگاه و تاریخ نگار سروستانی، پیش از این کتاب های فارس در انقلاب مشروطیت، خاطرات پیر روشن ضمیر و مقالات متعدد دیگری را به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش ایبنا؛ چاپ اول کتاب ایالت فارس در مشروطه دوم با هزار شمارگان به بهای ۲۲۰ هزار تومان در زمستان ۱۴۰۲ از سوی نشر سیوند منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها