یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
برنامه‌های مستمر کتاب محور در مدرسه شهید حُججی باوِرد برگزار می‌‎شود

هرمزگان - مدیر مدرسه شهید حججی باوِرد هرمزگان گفت: برنامه‌های کتاب محور در مدرسه شهید حُججی باوِرد به صورت مستمر برگزار می‌شود.

فاطمه بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از اندیشه متمایز دانش آموزان مدرسه روستایی شهید حججی باوِرد در حوزه کتابخوانی گفت و افزود: دانش‌آموزان سختکوش و کتابخوان این مدرسه با تاسی از شخصیت شهید حججی، خود را در قامت یک قهرمان می‌دانند.

وی با اشاره به نشست‌های کتابخوانی مستمر دانش آموزی اضافه کرد: دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم، بهترین و آموزنده ترین کتاب‌ها را انتخاب و برای پایه‌های پایین‌تر می‌خوانند و اجرا می‌کنند.

بذرافشان ادامه داد: کتاب به عنوان یک محور در مدرسه مورد توجه است و آن‌ها طی نشست‌های کتاب محور پر تعداد به این خود باوری رسیده‌اند که خود را به عنوان قهرمان کتابخوانی تلقی کنند.

او هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی را تقویت اعتماد به نفس، برقراری ارتباط موثر، تقویت مهارت شنیداری، رشد شناختی و زبانی، گسترش دایره واژگان، تقویت دامنه توجه، رشد اجتماعی عاطفی، فراگیری درس زندگی و تقویت توانایی تفکر دانست و گفت: مطالعه غیردرسی و علاقه‌مندی دانش آموزان به کتابخوانی موجب شد آن‌ها در تحصیلات نیز موفقیت بیشتری کسب کنند.

فاطمه بذرافشان در پایان گفت: برنامه‌های کتاب محور این مدرسه موجب شد تا کتابخانه مشارکتی راسخ روستای دوستدار کتاب گِزیر به پاس این تلاش‌های فرهنگی ۱۰۰ جلد کتاب به این مدرسه اهدا کنند.

باورد، روستایی در دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در غرب استان هرمزگان است. این روستا در فاصلهٔ ۱۷ کیلومتری شهر بندر کنگ و در همجواری با روستای گِزیر واقع شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها