شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
دیدار ۲ مسئول فرهنگی استان تهران؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و مدیرکل ارشاد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران شنبه (۲۳ دی‌ماه) با حضور در دفتر علی فروزانفر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی در خصوص افزایش تعاملات فرهنگی و همچنین رشد و توسعه کتابخانه‌های استان گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه‌های عمومی قرارگاه فرهنگی هستند و به‌صورت شبکه مویرگی فرهنگی در سراسر کشور به تمام اقشار فارغ از هر محدودیت سنی، قومی و سیاسی ارائه خدمت می‌دهند و بعد از مساجد و مدارس بیشترین ضریب نفوذ در سطح جامعه مربوط به کتابخانه‌ها است و می‌توان با هم‌افزایی و تعامل بین سازمانی و ادارات بهترین خدمات را به مردم شریف پایتخت ارائه کرد و از این ظرفیت عظیم فرهنگی کتابخانه‌ها به خوبی بهره برد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها صرفاً محلی برای مطالعه و امانت کتاب نیست افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ خدمت فرهنگی-آموزشی در کتابخانه برای عموم علاقه‌مندان برپاست و اقدامات فرهنگی بسیاری را می‌توان در این نهاد فرهنگی انجام دادکه قابل توجه است؛ عدم موازی‌کاری، انجام کار تشکیلاتی و دید مثبت شما در این حوزه؛ اتفاق بسیار مبارکی است.

در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، با اشاره به پیوند کتابخانه‌ها و اداره کل ارشاد بیان کرد: ارتباط اداره کل کتابخانه‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون خانواده‌ای است که همواره با هم در ارتباط هستند و ما کلان یک مجموعه هستیم؛ داشته‌هایمان از آن هم است؛ پس با انجام کارهای مشترک فرهنگی می‌توان قدم‌های مثمرثمری برداشت و قرارگاهی فرهنگی-هنری در تهران شکل دهیم.

فروزانفر در این دیدار بر شناخت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کتابخانه‌ها و تعاملات دوسویه تاکید کرد و گفت: با همراهی و همدلی و بسیج امکانات می‌توان اقدامات بیشتری برای ارتقای ظرفیت کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه انجام داد.

در ادامه نشست هوشیار لاریجانی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و عبدالرضا علی‌پناه، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به ارائه مباحث مربوط به کتابخانه‌ها پرداختند.

معرفی ظرفیت‌های موجود کتابخانه‌های عمومی برای تعامل بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد استان، مشارکت برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و مناسبتی و رفع برخی مسائل حقوقی کتابخانه‌ها و فضای مشترک فی‌مابین دو سازمان و تعاملات سازنده و مفید در این راستا ازجمله مباحثی بود که طی این دیدار مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها