سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کتاب «دکتر سید موسی‌خان حجازی؛ طبیب اعظم» رهسپار بازار کتاب شد

خراسان‌رضوی – کتاب «دکتر سید موسی‌خان حجازی؛ طبیب اعظم» درباره‌ زندگی اجتماعی و خدمات حرفه‌ای پزشک مشهور و خوشنام مشهد، به قلم فضل‌الله حجازی و سهراب رضازاده بهادران، نوه و نتیجه او رهسپار بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، این کتابچه که ویژه‌نامه‌ای حاوی زندگی‌نامه و خدمات پزشکی دکتر موسی حجازی است، به همت فضل‌الله حجازی، استاد تاریخ معماری دانشگاه سجاد مشهد و سهراب رضازاده بهادران، کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل که هردو به ترتیب نوه و نتیجه این پزشک خوش‌نام مشهدی هستند، به زیور طبع آراسته شده است.

در این کتابچه، علاوه بر مطالب مطبوعاتی منتشرشده از سوی افراد مختلف درباره این پزشک مشهور، شرح احوالی که از او در خانواده نقل می‌شده، بازتاب دارد. همچنین در بخشی‌هایی از کتاب، عکس‌هایی که از ایشان در آرشیوهای شخصی و خانوادگی خاندان حجازی موجود بوده، درج شده است.

در فصلی از این کتابچه نیز خلاصه‌ای از زندگی مشاهیری که با دکتر به هر ترتیبی در ارتباط بوده‌اند نقل شده همینطور تاریخچه مختصری از دارالفنون که دکتر حجازی در این مدرسه علم طب را فراگرفت و تاریخ پزشکی ایران نیز بخش دیگری از این کتابچه است.

در بخش‌های پایانی این اثر هم گزارشی از وضعیت امروزین بیمارستان روانپزشکی دکتر حجازی و بیمارستان دکتر علی شریعتی آمده است.

دکتر سید موسی‌خان حجازی پزشک مشهور مشهدی است که در ۷۶ سال عمرش بیشتر از تمام خدماتِ فراوانش درساخت مدرسه، درمانگاه و بیمارستان‌های متعدد، به تأسیس بیمارستان حجازی ویژه بیماران اعصاب و روان مشهد معروف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها