یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
پیوند تئاتر و کتاب در جشنواره تئاتر مناطق کشور

خراسان‌رضوی - دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور گفت: امسال برای پیوند تئاتر و کتاب در مکان اجراها، نمایشگاه‌های موضوعی کتاب را در راستای تاریخ شفاهی استان، کشور، انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس برپا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، جلیل سروری در آیین افتتاحیه این جشنواره که صبح یکشنبه در مزار شهدای گمانم پارک ملت مشهد برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در این دور از جشنواره این است که امسال برای پیوند تئاتر و کتاب در مکان اجراها نمایشگاه‌های موضوعی کتاب در راستای تاریخ شفاهی استان، کشور، انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس را برگزار خواهیم کرد.

جلیل سروری با اشاره به تعداد آثار گفت: امسال با ۲۱ تاتر صحنه‌ای و ۱۵ تئاتر خیابانی و با حضور ۴۰۰ هنرمند تئاتر، در ۴ منطقه کشور میزبان مخاطبان خواهیم بود، امیدوارم به برکت امام مهربانی‌ها این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود، از تمام همکارانم که خالصاله در این ایام تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: برای حضور علاقه‌مندان به تئاتر برای اولین‌بار دعوتنامه‌ها سامانه‌ای شدند، ضمن آنکه تمام این برنامه ها در آپارات و کانال خاوران این جشنواره حضور دارند و افراد می‌توانند این آثار را تماشا کنند.

به گزارش ایبنا؛ بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور تحت عنوان خاوران با حضور استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان کرمان، گلستان و مازندران در دو بخش تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی از ۱۰ لغایت ۱۳ دی‌ماه برگزار خواهد شد.
همچنین اینکه در انتهای این مراسم نمایش خیابانی «دخترک و مجسمه» از استان گرگان هم اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها